Τετάρτη 12 Μαρτίου 2014

Χρυσοχοϊδης και Ραϊχενμπαχ στα Τέμπη, Αύγουστο του 2015 στην κυκλοφορία

Ολοκληρώθηκε πριν από λίγο η επίσημη  επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών κου  Χρυσοχοϊδη και του Ευρωπαίου Επίτροπου  Χορστ Ραϊχενμπαχ στα έργα του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου και συγκεκριμένα στην παράκαμψη Τεμπών και Πλαταμώνα στην σήραγγα Τ3 στον Πλαταμώνα.

Τα έργα που είναι πλέον σε φουλ κατασκευαστικούς ρυθμούς εντυπωσιάζουν καθώς στα 24 χλμ που  τρέχουν οι εργασίες συμπεριλαμβάνονται 3 σήραγγες με μήκος 2χλμ, 6χλμ, και 2,8 χιλιόμετρα. Μέσα στις σήραγγες ανά 300 μέτρα υπάρχουν υπάρχει σήραγγα που οδηγούν σε ασφαλή έξοδο ενώ κάθε 900 μέτρα θα υπάρχει έξοδος για τα οχήματα εκτάκτου ανάγκης.

Στις δύο πρώτες σήραγγες τα έργα πολιτικού μηχανικού έχουν ολοκληρωθεί και πλέον  αυτό που απομένει είναι η οδοστρωσία, τα ασφαλτικά και τα Η/Μ έργα. Στην σήραγγα Τ3 (γνωστή και ως σήραγγα Πλαταμώνα) τα έργα λόγω προβληματικού υπεδάφους έχουν μείνει πιο πίσω. Για να ολοκληρωθεί η διάνοιξη της σήραγγας απομένουν 60 μέτρα στο ρεύμα προς Θεσσαλονίκη και 300 μέτρα στο ρεύμα προς Αθήνα.

Υπολογίζεται πως μέχρι τον ερχόμενο Ιούνιο θα έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη και στα 2 ρεύματα  ενώ τον ερχόμενο Οκτώβριο θα έχει ολοκληρωθεί και η επένδυση της. Στα έργα είναι εμφανής πλέον η κινητοποίηση των εργασιών ενώ με τις απαλλοτριώσεις έχει απομείνει ένα μικρό τμήμα 40 στρεμμάτων που το αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται να παραδοθεί στην εταιρεία κατασκευής.
 
Στα έργα συμπεριλαμβάνονται 20 γέφυρες σε σύνολο 24 χλμ ενώ υπάρχει έτοιμο (από εργολαβίες του παρελθόντος) ένα ανοιχτό τμήμα στην περιοχή της Ραψάνης συνολικού μήκους 5,5χλμ. Η χρονοαπόσταση για το τμήμα Ευαγγελισμός-Σκοτίνα θα πέσει από τα 45 λεπτά σήμερα σε 15 λεπτά με την ολοκλήρωση των έργων.

Συνολικά η πρόοδος του έργου έχει φτάσει στο 77% καθώς έχουν δαπανηθεί 770 εκατομμύρια ευρώ από τα συνολικά 1,005 δις ευρώ που θα φτάσει το κόστος του έργου ολοκλήρωσης της παράκαμψης Τεμπων και Πλαταμώνα. Οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας ανέφεραν πως γίνεται συστηματική δουλειά και προσπάθεια για ορθολογική χρήση των υλικών με παράδειγμα τις εκσκαφές όπου με επεξεργασία των υλικών είτε επαναχρησιμοποιούνται στην οδοστρωσία είτε στα σκυροδέματα.

Στο νότιο τμήμα των έργων γίνονται εργασίες και σε συνεργασία με τον ΟΣΕ μιας και ο νέος αυτοκινητόδρομος θα περνά πάνω από τις γραμμές του τρένου και για αυτό το λόγο στο συγκεκριμένο σημείο τα έργα γίνονται βράδυ. Σύμφωνα με την σύμβαση αλλά και τις δηλώσεις του Υπουργού ΠΟΜΕΔΙ τα έργα θα έχουν ολοκληρωθεί σε 1,5 χρόνο από σήμερα, δηλαδή τον Αύγουστο του 2015.

Για τα διόδια ο Υπουργός είπε πως δεν πάνε στην τσέπη κανενός αλλά αποτελούν μέρους του χρηματοδοτικού μοντέλου που έχει επιλεγεί για το έργο. Αναφερόμενος στο έργο είπε πως πρόκειται για έργο άριστης ποιότητας και θα ενώσει την χώρα. Όπως είπε απασχολούνται 1.500 άτομα και 100 τοπικές εταιρείες (ως υπεργολάβοι και προμηθευτές) τονώνοντας την τοπική και εθνική οικονομία αλλά και την ανάπτυξη της χώρας.
 
Ο κος Ραϊχενμπαχ μιλώντας για το έργο δήλωσε ικανοποιημένος από την συνεισφορά της ΕΕ στα έργα και τους χαρακτήρισε σημαντική επένδυση (για όλα τα έργα στους δρόμους δίδονται 3 δις από τα διαρθρωτικά ταμεία ενώ 750 εκ.ευρώ είναι η συμβολή της ΕΤΕπ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας