Τετάρτη 12 Μαρτίου 2014

Χρυσοχοΐδης – Χατζηδάκης έχουν οδηγήσει το αυτοκίνητό τους στον Ασπρόπυργο;

Την εβδομάδα που μας πέρασε παρουσιάστηκε το σχέδιο νόμου για την Εφοδιαστική. Είναι το αποτέλεσμα της Μόνιμης Επιτροπής για την Εφοδιαστική, που με την συμμετοχή στελεχών από την ιδιωτική πρωτοβουλία (επιτέλους!), προσπάθησε να φτιάξει ένα στρατηγικό πλάνο για τα Logistics.
Πρόκειται, κατ’ αρχήν, για μια πραγματικά αξιέπαινη προσπάθεια προς την σωστή κατεύθυνση και δεν θα ήθελα να μειώσω την εργασία και την αξία των ανθρώπων που την συνέταξαν. Όμως για ακόμα μία φορά βάζουμε το «κάρο μπροστά από το άλογο». Το ελληνικό κράτος  βάζει τους κανόνες ενός παιχνιδιού, χωρίς να έχει κάνει το αυτονόητο. Να φτιάξει το γήπεδο. Και διευκρινίζω:
Ακούγοντας το ευχολόγιο στην συνέντευξη τύπου των κ.κ. Μ. Χρυσοχοΐδη και Κ. Χατζηδάκη, για το πώς ονειρευόμαστε την επόμενη μέρα των ελληνικών Logistics, αναρωτιέμαι αν έχουν οδηγήσει το αυτοκίνητο τους στον Ασπρόπυργο, στην Μάνδρα ή ακόμα και στην καρδιά της μεταφοράς στην Αθήνα, στην Αγίας Άννας; Μέσα από αυτούς τους δρόμους, θα γίνουμε κέντρο διαμετακομιστικών δραστηριοτήτων στην ευρύτερη περιοχή;
Στη συνεχεία θα ήθελα να υπενθυμίσω την επιβίωση του ευρύτερου δημόσιου τομέα σε κάθε πτυχή της επιχειρηματικής δραστηριότητας, με τα γνωστά κολλήματα. Η ανάγκη χιλιάδων υπογραφών για μία επένδυση θα συνεχίσει να υφίσταται.
Θυμάμαι σε μία συνέντευξη του κ. Α. Παρταλίδη  (μέλος της επιτροπής και ΔΣ της Trade Logistics) να αναφέρει τα «σαράντα κύματα» που πέρασε, μέχρι να δοθούν οι άδειες για την επένδυση – «κόσμημα» που έγινε από την εταιρεία του. Λυπάμαι, αλλά δεν μπορώ να πεισθώ ότι η αλλαγή στο δημόσιο θα γίνει μόνο και μόνο για τα logistics.
Tο ελληνικό κράτος δεν πρέπει να κάνει τον επιχειρηματία
Τέλος, το ελληνικό κράτος πρέπει να καταλάβει ότι δεν μπορεί και δεν πρέπει να κάνει τον επιχειρηματία. Το παράδειγμα της Cosco μας το αποδεικνύει. Ό ΟΛΠ, ένας προβληματικός οργανισμός στα χέρια του δημοσίου, μεταμορφώθηκε σε χρόνο - ρεκόρ στα χέρια της ιδιωτικής πρωτοβουλίας (έστω και κινέζικης κομμουνιστικής). Είναι αναγκαίο, και οι υπόλοιποι κρατικοί οργανισμοί, που συμμετέχουν στα ελληνικά logistics να ιδιωτικοποιηθούν, έστω και αν το κράτος λάβει ένα ελάχιστο τίμημα.
Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι έχουμε χάσει το τρένο. Στον τομέα των οδικών μεταφορών, οι γείτονες Βούλγαροι και Τούρκοι μας έχουν «πάρει στο φαλάγγι». Στον τομέα των αεροπορικών – Cargo – μεταφορών, οι χώρες της αραβικής χερσονήσου σπάνε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο στον μεταφερόμενο όγκο.
Πέρα από τον Πειραιά, τα υπόλοιπα λιμάνια είναι ανύπαρκτα. Ήρθε η ώρα να ξυπνήσουμε. Το ελληνικό κράτος πρέπει να φτιάξει όλες τις απαραίτητες υποδομές και να αποσυρθεί. Είναι αναγκαίο να οδηγηθούμε σε ένα laissez – faire των Logistics στην Ελλάδα, όπου η ιδιωτική πρωτοβουλία και μόνον, θα σώσει την κατάσταση. Πρέπει να προχωρήσουμε σε μία πραγματικότητα, όπου τις συνεντεύξεις τύπου δεν πρέπει να τις δίνουν οι υπουργοί, αλλά στελέχη ιδιωτικών εταιρειών.

(Logistics Manager, Β.Σ.ΚΑΡΟΥΛΙΑΣ ΑΒΕΕΠ)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας