Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2014

ΜΕ ΤΟ TIR ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΦΑΕ ΣΤΟ ΙΚΟΝΙΟ, ΓΙΑ ΤΑ ΦΟΡΤΙΑ ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ

Η ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΦΕΡΕ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ TIR ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ TΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΚΑΙ ΟΙ EΛΛΗΝΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΕΣ ΑΝΑΜΕΝΟΥΝ ΚΕΡΔΗ ΑΠΟ ΜΙΑ ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΥΠΟΣΧΟΜΕΝΗ ΑΓΟΡΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ.

Σημαντική συμφωνία για την υιοθέτηση του συστήματος TIR στο Ικόνιο του Πειραιά, ανάμεσα στην COSCO - ΣΕΠ και την ΟΦΑΕ υπογράφτηκε το καλοκαίρι, συμφωνία η οποία δίνει μεγάλες προοπτικές στους Έλληνες αυτοκινητιστές να εκμεταλλευτούν το διερχόμενο από τον Πειραιά φορτίο και να αποσπάσουν μεταφορικό έργο σε μια περίοδο που θεωρείται από την αγορά ιδιαίτερα πιεστική για τον κλάδο. Οι αυτοκινητιστές προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τη νέα δυναμική που έχει αναπτυχθεί στο λιμάνι του Πειραιά στον τομέα των μεταφορών.
Παράγοντες της μεταφορικής αγοράς και των logistics, οι οποίοι παραβρέθηκαν στην επισημοποίηση της συνεργασίας, δεν έκρυβαν την ικανοποίησή τους για την εξέλιξη, και άφηναν να εννοηθεί ότι αν όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές συνδράμουν, η οδική μεταφορά μπορεί να έχει καλύτερες ημέρες στο άμεσο μέλλον κι όσο ο Πειραιάς θα αποτελεί ένα κομβικό λιμάνι για το παγκόσμιο εμπόριο.
Ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ Απόστολος Κενανίδης, κατά τη διάρκεια της σχετικής εκδήλωσης η οποία πραγματοποιήθηκε με αφορμή τη συνεργασία ΟΦΑΕ - COSCO στην έδρα της δεύτερης στο Ικόνιο, στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, τόνισε χαρακτηριστικά ότι η έκδοση TIR από τον Πειραιά αποτελεί γιορτή για τη μεταφορά, ενώ αναφερόμενος στο λιμάνι υποστήριξε ότι λόγω της COSCO «o Πειραιάς μετατρέπεται σε Ρότερνταμ του Νότου». Επιπλέον ανέφερε ότι ο χώρος των Ελλήνων αυτοκινητιστών διεθνών μεταφορών «προσφέρει ακατάπαυστα τη συμβολή του στη ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας και δίνει καθημερινά και αξιόπιστα τη μάχη για γρήγορη, ασφαλή, ποιοτική, αποτελεσματική, συνεπή και ανταγωνιστική μεταφορά των εμπορευμάτων».

Ο Γιανς Χιούγκελ (Jens Hugel), επικεφαλής του τμήματος Αειφόρου Ανάπτυξης στη Διεθνή Ένωση Μεταφορών (International Road Transport Union - IRU), χαιρέτισε την εκδήλωση.
Με τις ευχές όλων
«Η συγκεκριμένη συμφωνία αποτελεί μια συνεργασία διάφορων φορέων της αγοράς για την πραγματοποίησή της, και από την πλευρά του Υπουργείου Οικονομικών είμαστε εδώ για να παρέχουμε κάθε βοήθεια στο συγκεκριμένο εγχείρημα» σχολίασε η Σοφία Παπαγιάννη, προϊσταμένη στη 19η Διεύθυνση Τελωνειακών Διαδικασιών του Υπουργείου Οικονομικών.
 Από την πλευρά του ο Τάσος Βαμβακίδης, εμπορικός διευθυντής στην εταιρεία «Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά» (ΣΕΠ), ένας από τους εταίρους αυτής της σημαντικής συμφωνίας, δήλωσε σχετικά: «Πίστεψα ότι αυτή η πρωτοβουλία μπορεί να ενταχθεί στη στρατηγική της εταιρείας μας να γίνει ο Πειραιάς ένα παγκόσμιο hub, ένα distribution center για γειτονικές χώρες, αλλά κι ένα logistics center για διανομή εντός της χώρας. Σε αυτό το τρίπτυχο είναι αναγκαία η προσφορά ανταγωνιστικών μεταφορικών μέσων, και το σύστημα TIR προσφέρει αυτή την υπηρεσία».
Ο ισχυρός άνδρας της ΣΕΠ αναφέρθηκε στα δεδομένα του λιμανιού που διαχειρίζεται αυτή τη στιγμή η COSCO: 2,5 εκατ. TEU το χρόνο με το 80% όμως του φορτίου να αφορά διαμεταφόρτωση. Παρ’ όλα αυτά, ο Τ. Βαμβακίδης πιστεύει ότι το εγχείρημα θα πετύχει, και κάλεσε όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές να βοηθήσουν για την επιτυχία του.
Από την πλευρά του ο Βασίλειος Μπαρμπαγιάννης, πρόεδρος του ΣΥΝΝΕΔ& L, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη συμφωνία· δεν παρέλειψε όμως να σημειώσει ότι αυτή θα έχει ουσία και περιεχόμενο μόνο στην περίπτωση που θα ωφεληθεί η ελληνική οδική μεταφορά. Ο γνωστός θεσμικός παράγοντας της εφοδιαστικής αλυσίδας και μέλος στη Μόνιμη Επιτροπή Logistics του Υπουργείου Ανάπτυξης σχολίασε σχετικά: «Χαίρομαι που ξεκινάμε σήμερα, ένα χρόνο μετά την ημερίδα που είχαμε πραγματοποιήσει στο Επιμελητήριο του Πειραιά, όπου και ανακοινώθηκε η πρόθεση της ΟΦΑΕ να εντάξει το σύστημα TIR στο λιμάνι της COSCO. Δεν ξέρω αν θα προσθέσει «αξία» στη μεταφορά· τα μέλη του Συνδέσμου μας, όμως, έχουν αγκαλιάσει τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία. Ελπίζω να βοηθηθούν οι Έλληνες αυτοκινητιστές, ενώ είναι θετικό ότι το τελευταίο διάστημα απλουστεύτηκαν πολλά πράγματα στις τελωνειακές διαδικασίες».

Ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ Απόστολος Κενανίδης, κατά τη διάρκεια της σχετικής εκδήλωσης.
Η θέση της IRU
Ο Γιανς Χιούγκελ (Jens Hugel), επικεφαλής του τμήματος Αειφόρου Ανάπτυξης στη Διεθνή Ένωση Μεταφορών (International Road Transport Union - IRU), χαιρέτισε την εκδήλωση και τη συμφωνία και μίλησε με τα θερμότερα λόγια για τις προοπτικές του συστήματος TIR στις διεθνείς αγορές μεταφορών.
«Από την εποχή που η γοητευτική Μελίνα Μερκούρη περίμενε τον αγαπημένο της στην κλασική ταινία «Ποτέ την Κυριακή» χωρίς να γνωρίζει το πότε θα έρθει, τα πράγματα έχουν αλλάξει πολύ. Σήμερα στα λιμάνια όλου του κόσμου περιμένουμε εμπορεύματα απ’ όλο τον κόσμο, και δεν είναι δυνατό να υπάρχουν προβλήματα στις φορτοεκφορτώσεις ή καθυστερήσεις, προβλήματα που «χτυπάνε» τις τσέπες μας, όπως η καθυστέρηση του αγαπημένου της χτυπούσε την καρδιά της κοπέλας που τον περίμενε στο λιμάνι…» είπε χαμιγελώνταςο Γερμανός αξιωματούχος.
Ο Γ. Χιούγκελ αναφέρθηκε στο σύστημα TIR υποστηρίζοντας ότι παρέχει πλεονεκτήματα και μειώνει τις καθυστερήσεις και το κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων, που διακινούνται πλέον με την ελάχιστη έξωθεν παρέμβαση και τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια.  «Μια νέα εποχή ξεκινάει σήμερα για την Ελλάδα με το νέο σύστημα έκδοσης βιβλιαρίων TIR, τα οποία προσφέρονται εντελώς δωρεάν και πληρούν απολύτως τις απαιτήσεις ασφάλειας των τελωνείων» επισήμανε το στέλεχος της IRU.
Διευκρίνισε μάλιστα ότι για πρώτη φορά στη χώρα μας το TIR θα χρησιμοποιηθεί για intermodal μεταφορές. «Η σύμβαση TIR για τις συνδυασμένες μεταφορές ισχύει διεθνώς από το 1974· σήμερα όμως στην Ελλάδα γίνεται το τελευταίο κι αποφασιστικό βήμα για την πλήρη υιοθέτησή της» σχολίασε σχετικά.
Πριν από τη συνεργασία της COSCO με την ΟΦΑΕ για την υιοθέτηση του συστήματος TIR στο λιμάνι του Ικονίου, στον Πειραιά, είχε προηγηθεί η υιοθέτηση του συστήματος από την Κίνα, μια ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη για το σύστημα TIR παγκοσμίως. «Θέλω να ενθαρρύνω όλους τους συνεργάτες και τους παράγοντες της αγοράς των μεταφορών στο πνεύμα της IRU για την ενίσχυση του διεθνούς εμπορίου» είπε με έμφαση ο Γιανς Χιούγκελ και συμπλήρωσε: «Από την πλευρά μας θα συνεχίσουμε να παρέχουμε διεθνώς αναγνωρισμένα εργαλεία για να γίνεται πιο εύκολη η δουλειά όλων μας».

O Τάσος Βαμβακίδης, εμπορικός διευθυντής στην εταιρεία «Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά» (ΣΕΠ).
Η συμφωνία στο Ικόνιο
Από τον 1959, το σύστημα TIR, που βρίσκεται υπό τη διαχείριση της Διεθνούς Ένωσης Οδικών Μεταφορών στη Γενεύη, έχει γίνει γνωστό για τη φερεγγυότητα και ασφάλεια που παρέχει, ενώ διασφαλίζει γρήγορη και αποτελεσματική διαχείριση σε όλες τις φάσεις των μεταφορών.
Έχοντας υπόψη αυτά και τα μελλοντικά σχέδια και τις τάσεις γύρω από το λιμάνι του Πειραιά, συμφωνήθηκε μεταξύ των IRU, ΟΦΑΕ, PCT, ΟΛΠ και των αρμόδιων ελληνικών αρχών η προώθηση του συστήματος TIR για την ανάπτυξη της μεταφοράς αγαθών υπό τελωνειακό έλεγχο, κυρίως σε εμπορευματοκιβώτια οδικώς από τον Πειραιά.
Θυμίζουμε ότι το TIR αποτελεί ένα έντυπο για όλες τις μεταφορές προς όλες τις χώρες σε απλουστευμένη και τυποποιημένη μορφή. Αποτελεί ταυτόχρονα μοναδικό σύστημα εγγύησης από την αρχή μέχρι το τέλος της διαδρομής και δεν απαιτεί την κατάθεση τελωνειακής εγγύησης όταν τα εμπορεύματα διέρχονται από τα σύνορα. Κάθε TIR περιλαμβάνει ενιαία εγγύηση ύψους 60.000 ευρώ προς τα τελωνεία.

Πηγή: http://www.logistics-management.gr/news/850

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας