Κυριακή 4 Ιανουαρίου 2015

«Σιγά μην αφήσουν τα βαπόρια την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας»

Ποια από τα νέα έργα παραχώρησης οδικών αξόνων, του υπουργείου Υποδομών, θα τύχουν σοβαρού επενδυτικού ενδιαφέροντος; Ο οδικός άξονας Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη; Η υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας ή η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας;
Το πρώτο έργο, σύμφωνα με υψηλόβαθμο στέλεχος εγχώριας κατασκευαστικής εταιρείας, θεωρείται «πολυτέλεια», αφού εκτιμάται ότι δεν θα προσελκύσει αξιοσημείωτο κυκλοφοριακό φόρτο. «Εδώ έχει πέσει η κυκλοφορία στους άλλους αυτοκινητοδρόμους, θα υπάρχουν ΙΧ και φορτηγά για το Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη;», σχολιάζει ενδεικτικά.
Το δεύτερο, η υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας, το ίδιο στέλεχος, επισημαίνει ότι «το έργο αυτό είναι μικρό, θα μπορούσε κάλλιστα να το κατασκευάσει το δημόσιο, με δικά του έξοδα».
Το τρίτο, η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας, παρουσιάζει έντονο ενδιαφέρον, εάν και έχει μεγάλο κόστος. «Το έργο αυτό θα χτυπηθεί από τα βαπόρια που κάνουν τα δρομολόγια Πέραμα – Σαλαμίνα», υπογραμμίζει το ίδιο στέλεχος.
Πάντως, άξιο αναφοράς είναι ότι, τα ανωτέρω 3 έργα, λαμβάνουν συνεχώς παρατάσεις, στην φάση της εκδήλωσης αρχικού ενδιαφέροντος. Διεξάγονται με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου, με τους ιδιώτες – παραχωρησιούχους να επωμίζονται το κόστος κατασκευής και λειτουργίας, με αντάλλαγμα τα έσοδα από τα διόδια. 

1 σχόλιο:



  1. Ακόμα μία παράταση, η 7η στη σειρά δόθηκε για τα 2 έργα των υποθαλάσσιων Ζεύξεων Σαλαμίνας και Λευκάδας. Οι νέες ημερομηνίες για τη δημοπράτηση τους είναι στις 24 Μαρτίου για τον άξονα Ελευσίνα-Υλίκη και στις 31 Μαρτίου για την Υποθαλάσσια Σαλαμίνας. Η παράταση δόθηκε κυριολεκτικά λίγες μέρες πριν την διεκξαγωγή των δημοπρατήσεων που ήταν προγραμματισμένες για τις 27 Ιανουαρίου και 3 Φεβρουαρίου αντίστοιχα.



    Όπως μαθαίνει το ypodomes.com τα έργα θα δημοπρατούνταν κανονικά αν δεν υπήρχαν τα αιτήματα των εταιρειών. Συγκεκριμένα παράταση αιτήθηκε για τον οδικό άξονα Ελευσίνα-Υλίκη η J&PΑΒΑΞ (λόγω σύμπτωσης της δημοπράτησης με ακόμα 2 έργα παραχώρησης) και για την Υποθαλάσσια Σαλαμίνας είχαμε το ίδιο αίτημα από J&P ΑΒΑΞ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.


    Δυστυχώς τα έργα αυτή την περίοδο πέφτουν θύματα των πολιτικών εξελίξεων και των προγραμματισμένων εκλογών. Τώρα το μπαλάκι πέφτει στη νέα Κυβέρνηση όπου αναμένεται νέα καθυστέρηση μέχρι να ενημερωθεί ο Νέος Υπουργός Υποδομών (ή το διάδοχο σχήμα του).


    ΠΟΤΕ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΙ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΙ ΘΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΟΥΝ
    Στο πεδίο της μάχης τώρα οι προγραμματισμένες διεξαγωγές των δημοπρατήσεων είναι οι παρακάτω και με τους υποψήφιους αναδόχους:

    -ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΘΗΒΑ-ΥΛΙΚΗ. Στις 24 Μαρτίου, ακριβώς δηλαδή σε 2 μήνες. Αν θα γίνει τελικά; Κανείς δε γνωρίζει. Το συγκεκριμένο έργο θα αποτελέσει τιτανομαχία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ καθώς το νότιο άκρο «αγγίζει» τις παραχωρήσεις του ΑΚΤΩΡΑ (Ολυμπία, Αττική Οδός) και το βόρειο άκρο την παραχώρηση της ΤΕΡΝΑ (Νέα Οδός). Επίσης πρόκειται για έργο με εμπορικό ενδιαφέρον λόγω της εμπορευματικής μεταφοράς που θα προσελκύσει μιας και θα παρακάμψει την Αττική. Στη διαδικασία θα συμμετάσχει όπως φαίνεται και η J&P ΑΒΑΞ.

    -ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ-ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ: Στις 31 Μαρτίου, δηλαδή σε 2 μήνες περίπου. Σίγουρα θα συμμετάσχουν ΑΚΤΩΡ, ΤΕΡΝΑ, ΜΕΤΚΑ και κανείς δεν ξέρει αν θα έχουμε κάποια έκπληξη από χώρα του εξωτερικού με εμπειρία σε τέτοια έργα (VINCI, HOCHTIEF). Το έργο έχει σημαντικό εμπορικό αντικείμενο και θα τραβήξει το ενδιαφέρον.

    ΤΟ ΚΑΣΤΕΛΙ
    Λίγες μέρες αργότερα θα έχουμε τη δημοπράτηση για την κατασκευή του Νέου Αεροδρομίου στο Καστέλι, στην Κρήτη. Προγραμματισμένη δημοπράτηση στις 17 Φεβρουαρίου και με συμμετοχή όλων των μεγάλων παραδοσιακών δυνάμεων της ελληνικής κατασκευαστικής κοινότητας και όχι μόνο.

    Ερώτημα φυσικά παραμένει το αν θα γίνουν οι δημοπρατήσεις, αν θα «περπατήσουν» ακόμα και αν πραγματοποιηθούν καθώς τον τελικό «πολιτικό» λόγο θα έχουν εκείνοι που θα βρίσκονται στις θέσεις ευθύνης του Υπουργείου Υποδομών μετά το σχηματισμό της νέας Κυβέρνησης.

    Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Συνολικές προβολές σελίδας