Τετάρτη 29 Απριλίου 2015

ΒΟΑΚ: Ούτε το 2025 δεν θα έχει ολοκληρωθεί ο βασικός οδικός άξονας της Κρήτης

Στους δρόμους όλους του κόσμου έχουμε μάθει να μετράμε το μήκος του δρόμου με τα χιλιόμετρα. Στην Κρήτη τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης τον μετράμε με εικονοστάσια. Η μακάβρια αυτή κατάσταση επικρατεί εδώ και χρόνια και σύμφωνα με δημοσιεύματα του τοπικού τύπου κατά μήκος του δρόμου-καρμανιόλα υπάρχουν 4.000 εικονοστάσια. Κάθε ένα από αυτά είναι και ένα θύμα του δρόμου που παραμένει από τους πιο επικίνδυνους στην Ευρώπη και προς το παρόν αποτελεί την οδικό ντροπή της χώρας.

Στην Κρήτη των 4 εκατομμυρίων τουριστών, των 700.000 κατοίκων και των εκατοντάδων χιλιάδων Κρητικών που επιστρέφουν κάθε καλοκαίρι ο ΒΟΑΚ είναι η μοναδική οδική πύλη μετακίνησης ανατολής-δύσης και σημείο μετακίνησης στις μεγάλες πόλεις του νησιού.

Με την κατασκευή του Νέου Αεροδρομίου στο Καστέλι ο ΒΟΑΚ θα μένει ένα έργο ορφανό χωρίς "ανάδοχο" την ίδια ώρα που οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι της Ηπειρωτικής Ελλάδας ολοκληρώνονται και πλέον στρέφουμε το ενδιαφέρον μας σε οδικούς άξονες δευτερύουσας σημασίας όπως οι κάθετοι της Εγνατίας, η Αμβρακία Οδός που είναι επίσης υπό κατασκευή.

Κάτω από αυτές τις συνθήκες ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης, σύμφωνα με τπληροφορίες του ypodomes.com  έχει σχέδιο πρότασης για την μετατροπή του δρόμου σε κλειστό ασφαλή αυτοκινητόδρομο και περιμένει τα ευήκοα ώτα της πρωτεύουσας που φαίνεται ότι ήδη έχει δείξει κάποιο ενδιαφέρον καθώς πρόσφατα σε απάντηση ερώτησης για το θέμα στη Βουλή ο αν.Υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης ανέφερε πως είναι αναγκαία η εκπόνηση Μελέτης Στρατηγικού Σχεδιασμού

Όπως λέει ο Υπουργός «Από τη μελέτη αυτή θα προκύψουν ο ενιαίος σχεδιασμός, οι βασικές προτεραιότητες με τις αντίστοιχες δαπάνες τους και οι εναλλακτικοί τρόποι κατασκευής και χρηματοδότησης».

Αυτό σημειολογικά μας κρατά σε επαφή με το πρόβλημα αλλά δεν διαφαίνεται προς το παρόν καμία ουσιαστική πρωτοβουλία έτσι ώστε το έργο να ξεκολλήσει και να οδεύσει προς υλοποίηση, τουλάχιστον μέσα στην επόμενη τριετία.

Με δεδομένη την παθογένεια των έργων, με τις βιβλικές καθυστερήσεις σε απαλλοτριώσεις, αρχαιολογία, κακές μελέτες κλπ είναι σχεδόν απίθανο να δούμε ένα ολοκληρωμένο αυτοκινητόδρομο μέσα στην επόμενη δεκαετία. Όλα αυτά την ώρα που η Κρήτη τουριστικά "δίνει τα ρέστα της".

Χωρίς ένα βασικό κλειστό αυτοκινητόδρομο και χωρίς ένα σύγχρονο αεροδρόμιο.

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας