Δευτέρα 31 Αυγούστου 2015

Η πώληση του ΟΛΠ «καταρρακώνει» τις επιδόσεις του προβλήτα Ι. Μείωση εσόδων 44,5%

Η πώληση του ΟΛΠ «καταρρακώνει» τις επιδόσεις του προβλήτα Ι. Στο πρώτο εξάμηνο του έτους, ο προβλήτας Ι παρουσίασε μειωμένα έσοδα 44,5%, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Του Φώτη Φωτεινού

Ειδικότερα, οι πωλήσεις έφτασαν τα 6,9 εκατ., έναντι 12,4 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2014. Η μείωση των εσόδων οφείλεται - σύμφωνα με αναλυτές -, πέρα από διάφορα τεχνικά προβλήματα που αντιμετώπισε ο προβλήτας, στη μετατόπιση ολοένα και περισσοτέρων πελατών στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ της Cosco και στη μείωση του μεταφορικού έργου.

Επίσης, πτώση πωλήσεων (8,8%) σημείωσε και το car terminal, το οποίο παρουσίασε έσοδα 5,6 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2015.



Συνολικά, τα συνολικά έσοδα του ΟΛΠ, του α΄ εξαμήνου, ανήλθαν σε 48,7 εκατ., όπου σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2014 (50,2 εκατ.), παρουσίασαν μείωση ποσού 1,5 εκατ. ή ποσοστό 3,0%.

H μεταβολή αυτή οφείλεται, κυρίως, στη σημαντική μείωση των εσόδων από τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων και τη διακίνηση των αυτοκινήτων κατά 44,5% και 8,8% αντίστοιχα.

Η παραπάνω μείωση αντισταθμίστηκε από την αύξηση των εσόδων στον τομέα ακτοπλοΐας, κρουαζιέρας και δεξαμενών - προσόρμισης κατά 8,1%, 6,1% και 40,4% αντίστοιχα.

Επιπλέον αύξηση σημειώθηκε στα έσοδα από το αντάλλαγμα παραχώρησης της ΣΕΠ (Cosco) κατά 12,7%. H Cosco πλήρωσε μίσθωμα 20,2 εκατ. στον ΟΛΠ για τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, έναντι 18 εκατ. πέρσι, πάντοτε στο α΄εξάμηνο.

Προοπτικές και κίνδυνοι

Σύμφωνα με τη διοίκηση του ΟΛΠ, ο έλεγχος των τραπεζικών καταθέσεων και ο περιορισμός κίνησης κεφαλαίων δημιουργεί δυσχέρειες στις εισαγωγές και τις εξαγωγές.

Παρά το γεγονός ότι πραγματοποιήθηκε μερική άρση των περιορισμών είναι δύσκολο να εκτιμηθεί, επί του παρόντος, το σύνολο των επιπτώσεων στο εξωτερικό εμπόριο της χώρας και άρα και στη διακίνηση φορτίων εισαγωγής και εξαγωγής, μέσω του λιμένα.



Τα στοιχεία που υφίστανται υποδεικνύουν μια μείωση εγχώριας ζήτησης, που σε συνδυασμό με τις δυσχέρειες εισαγωγών και εξαγωγών, είναι πιθανό να επηρεάσουν αρνητικά το όγκο των φορτίων.

Θα πρέπει όμως να σημειωθεί ότι το φορτίο εισαγωγής και εξαγωγής, τόσο στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, όσο και στο σταθμό αυτοκινήτων είναι συγκριτικά το μικρότερο ποσοστό σε όγκο διακίνησης.

Ειδικά, στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων τα έμφορτα εμπορευματοκιβώτια εισαγωγής και εξαγωγής αντιστοιχούν σε περίπου 6% του συνόλου.

Στο σταθμό αυτοκινήτων, τα οχήματα εισαγωγής αντιστοιχούν στο ¼ περίπου των διακινούμενων φορτίων και σε αυτό το τομέα αναμένονται μεσοπρόθεσμα οι μεγαλύτερες αρνητικές επιπτώσεις.

Οι πιθανές αρνητικές επιπτώσεις της οικονομικής κατάστασης της χώρας, σε συνδυασμό με τους υφιστάμενους περιορισμούς στις κινήσεις κεφαλαίων εκτιμάται ότι θα επηρεάσουν αρνητικά την ζήτηση στο επόμενο εξάμηνο και θα μειώσουν τον όγκο εισαγωγών.

Εκτιμάται ότι η μείωση αυτή θα επηρεάσει αρνητικά τα έσοδα του οργανισμού, τόσο σε επίπεδο εσόδων διαχείρισης φορτίων, όσο και σε επίπεδο εσόδων από την παραχώρηση των προβλητών ΙΙ & ΙΙΙ στη Cosco Pacific.

Σε μεσοπρόθεσμο όμως επίπεδο, εκτιμάται ότι η υπογραφή της νέας συμφωνίας στήριξης της ελληνικής οικονομίας θα δημιουργήσει θετικές συνθήκες αναβαλλόμενης ζήτησης, που θα αυξήσει τις εισαγωγές και τα έσοδα στο λιμάνι και οι όποιες άμεσες απώλειες θα διαγραφούν σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα.

Από την άλλη μεριά, θα πρέπει να σημειωθεί ότι το σύνολο των δανείων του οργανισμού και τα οποία αφορούν έργα υποδομής προέρχεται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και δεν υφίσταται κίνδυνος εξυπηρέτησής τους, από τον οργανισμό, με βάση τις υφιστάμενες συνθήκες και το ύψος διαθεσίμων του.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/12250-i-polisi-tou-olp-katarrakonei-tis-epidoseis-tou-provlita-i-meiosi-esodon-44-5.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας