Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2013

Πώς να μπλοκάρετε τα φορτία

Σας παρουσιάζουμε πιθανά υλικά πλήρωσης των κενών όταν επιλέγεται ως τρόπος ασφάλισης ενός φορτίου η μέθοδος του μπλοκαρίσματος. Ποιος είναι ο υποστηρικτικός εξοπλισμός  για τη σταθεροποίηση ενός φορτίου.
Μπλοκάρισμα ή στήριξη σημαίνει ότι το φορτίο τοποθετείται με τρόπο ώστε να ακουμπά πάνω σε σταθερές δομές και εξαρτήματα στο χώρο φόρτωσης. Αυτά μπορούν να έχουν τη μορφή μετωπικών τοιχωμάτων, πλευρικών πετασμάτων, πλευρικών τοιχωμάτων ή ορθοστατών. Το φορτίο μπορεί να αποθηκευτεί άμεσα ή έμμεσα, με πλήρωση δίπλα στα σταθερά εξαρτήματα μπλοκαρίσματος που είναι ενσωματωμένα στο μεταφορέα φορτίου, και αυτά εμποδίζουν την οριζόντια μετακίνηση του φορτίου. Στην πράξη, είναι δύσκολο να στριμωχτεί το φορτίο δίπλα στις συσκευές μπλοκαρίσματος, και συνήθως παραμένει κάποιο μικρό κενό. Τα κενά θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν λιγότερα, ιδιαίτερα κοντά στο μετωπικό τοίχωμα. Το φορτίο θα πρέπει να μπλοκάρεται στο μετωπικό τοίχωμα είτε απευθείας είτε με τη χρήση κάποιου υλικού πλήρωσης για τα κενά.
Υπενθυμίζουμε ότι και τα φορτωμένα πακέτα θα πρέπει να σταθεροποιούνται στο όχημα. Εάν οι υπερκατασκευές του οχήματος συμμορφώνονται με το πρότυπο ΕΝ12642 και το φορτίο είναι ομοιόμορφα κατανεμημένο, τα συνολικά μέγιστα λοξά κενά δε θα πρέπει να υπερβαίνουν τα 80 χιλ. ώστε να θεωρείται ότι τα πακέτα έχουν μπλοκαριστεί σωστά ανάμεσα στα πλευρικά πετάσματα. Στα βαριά, πυκνά φορτία θα πρέπει να αποφεύγονται όλα τα κενά. Τα ακατάλληλα μπλοκαρισμένα πακέτα απαιτούν πρόσθετα μέτρα σταθεροποίησης στο όχημα.

ΥΛΙΚΑ ΠΛΗΡΩΣΗΣ
Η αποτελεσματική ασφαλής φόρτωση με μπλοκάρισμα απαιτεί στενή αποθήκευση των πακέτων, τόσο στις διατάξεις μπλοκαρίσματος του μεταφορέα φορτίου, όσο και ανάμεσα στα επιμέρους πακέτα. Όταν το φορτίο δεν καλύπτει το χώρο ανάμεσα στα πλευρικά και ακριανά τοιχώματα, και δεν έχει σταθεροποιηθεί με άλλο τρόπο, τα κενά θα πρέπει να καλύπτονται με υλικό πλήρωσης, για τη δημιουργία δυνάμεων συμπίεσης που εξασφαλίζουν το ικανοποιητικό μπλοκάρισμα του φορτίου. Αυτές οι δυνάμεις συμπίεσης θα πρέπει να είναι ανάλογες με το συνολικό βάρος του φορτίου. Παρακάτω παρουσιάζονται κάποια πιθανά υλικά πλήρωσης:
Παλέτες αγαθών: Οι παλέτες αγαθών είναι συχνά μια κατάλληλη μορφή υλικού πλήρωσης. Εάν το κενό προς πλήρωση είναι μεγαλύτερο από το ύψος μιας ευρωπαλέτας (περίπου 15 εκατοστά), τότε το κενό μπορεί να γεμίσει, π.χ. με όρθιες παλέτες, ώστε να μπλοκαριστεί σωστά το φορτίο. Εάν το κενό ανάμεσα στα πλευρικά πετάσματα και το φορτίο είναι μικρότερο από το ύψος μια παλέτας EURO, τότε το κενό θα πρέπει να γεμίσει με άλλο κατάλληλο υλικό πλήρωσης, π.χ. σανίδες.
Φουσκωτά μαξιλάρια: Τα φουσκωτά μαξιλάρια διατίθενται τόσο ως υλικά μιας χρήσης όσο και ως ανακυκλώσιμα προϊόντα. Τα μαξιλάρια τοποθετούνται εύκολα και φουσκώνουν με πεπιεσμένο αέρα, συχνά μέσω του συστήματος πεπιεσμένου αέρα του φορτηγού. Οι προμηθευτές φουσκωτών μαξιλαριών παρέχουν οδηγίες και συστάσεις αναφορικά με την ικανότητα φορτίου και την κατάλληλη πίεση του αέρα. Για τα φουσκωτά μαξιλάρια είναι σημαντικό να αποφεύγονται οι ζημιές που προκαλούνται από φυσιολογική φθορά. Τα φουσκωτά μαξιλάρια δε θα πρέπει ποτέ να χρησιμοποιούνται ως υλικό πλήρωσης δίπλα σε πόρτες ή εύκαμπτες επιφάνειες και χωρίσματα.
Μπάρες μπλοκαρίσματος: Όταν υπάρχουν μεγάλα κενά ανάμεσα στο φορτίο και τα εξαρτήματα μπλοκαρίσματος, και μεγάλες δυνάμεις συγκράτησης, ενδείκνυται συχνά η χρήση μπαρών μπλοκαρίσματος με επαρκώς στιβαρά ξύλινα διαχωριστικά. Οι δοκοί μπλοκαρίσματος θα πρέπει να σταθεροποιούνται με τέτοιο τρόπο ώστε τα διαχωριστικά να σχηματίζουν πάντοτε ορθή γωνία με το φορτίο που συγκρατείται. Έτσι εξασφαλίζεται ότι οι μπάρες μπλοκαρίσματος έχουν μεγαλύτερη ικανότητα αντοχής στις δυνάμεις που ασκεί το φορτίο.
Διαγώνιες και εγκάρσιες σανίδες: Το μπλοκάρισμα κατά μήκος του φορτίου με διαγώνιες και εγκάρσιες σανίδες είναι μια μέθοδος άμεσου μπλοκαρίσματος ιδιαίτερα κατάλληλη για εμπορευματοκιβώτια, όπου οι ανθεκτικοί, κάθετοι γωνιακοί δοκοί του εμπορευματοκιβωτίου χρησιμοποιούνται ως αντιστηρίγματα για τις διαγώνιες σανίδες. Οι μπάρες μπλοκαρίσματος χρησιμοποιούνται για επίμηκες μπλοκάρισμα βάσης, αλλά και ως υλικό πλήρωσης σε ορισμένες περιπτώσεις.

ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ ΜΕ ΣΚΑΛΟΠΑΤΙ
Όταν υπάρχει διαφορά ύψους ανάμεσα στις στρώσεις του φορτίου, μπορεί να γίνει μπλοκάρισμα με σκαλοπάτι ή πάνελ για μπλοκάρισμα της άνω στρώσης στην κάτω στρώση. Χρησιμοποιώντας κάποιο υλικό βάσης, όπως παλέτες, το τμήμα του φορτίου ανασηκώνεται ώστε να σχηματιστεί σκαλοπάτι, και η άνω στρώση του φορτίου μπλοκάρεται κατά μήκος. Εάν τα πακέτα δεν είναι αρκετά άκαμπτα και σταθερά για μπλοκάρισμα με σκαλοπάτι, μπορεί να επιτευχθεί ανάλογο μπλοκάρισμα με τη χρήση πάνελ ή παλετών. Ανάλογα με την ακαμψία των πακέτων φορτίου, μπορεί να δημιουργηθεί δομή μπλοκαρίσματος που να παρέχει μεγάλη ή μικρή επιφάνεια μπλοκαρίσματος. Όταν το μπλοκάρισμα πραγματοποιείται με σκαλοπάτι ή πάνελ στο πίσω μέρος, τουλάχιστον δύο τμήματα της κάτω στρώσης θα πρέπει να βρίσκονται πίσω από το τμήμα μπλοκαρίσματος.
Μπλοκάρισμα ανάμεσα σε σειρές εντός τμήματος φορτίου: Η εγκάρσια συγκράτηση με τη μορφή πλαισίων χρησιμοποιείται για το πλευρικό μπλοκάρισμα διαφορετικών στρώσεων (γνωστό και ως μπλοκάρισμα στρώσεων). Το πλάγιο μπλοκάρισμα με σκαλοπάτια επιτυγχάνεται όταν τα πακέτα έχουν διαφορετικό ύψος ή εάν τοποθετηθούν κάθετες σανίδες ή πάνελ ανάμεσα στις σειρές. Το μπλοκάρισμα σειρών επιτυγχάνεται με τη χρήση καλυμμάτων στοιβάγματος.
Ξύλινες σανίδες καρφωμένες στην πλατφόρμα φορτίου: Στους μεταφορείς φορτίων που διαθέτουν ανθεκτικές ξύλινες πλατφόρμες καλής ποιότητας, το μπλοκάρισμα βάσης επιτυγχάνεται με το κάρφωμα ξύλινων σανίδων απευθείας στο δάπεδο.
Σφήνες και βάσεις σφηνών: Μπορούν να χρησιμοποιηθούν αιχμηρές σφήνες και σφήνες τύπου μπλοκ για να αποφευχθεί η μετακίνηση κυλινδρικών αντικειμένων κατά μήκος της πλατφόρμας φόρτωσης. Οι σφήνες τύπου μπλοκ θα πρέπει να έχουν ελάχιστο ύψος R/3 (ένα τρίτο της ακτίνας κύλισης) εάν δεν υπάρχει πρόσδεση από επάνω. Εάν χρησιμοποιούνται μαζί με πρόσδεση από επάνω, δεν απαιτείται περισσότερο από 200 χιλ. Η γωνία της σφήνας θα πρέπει να είναι περίπου 45°.
Εάν οι ξύλινες σφήνες είναι καρφωμένες στο δάπεδο, θα πρέπει να φροντίζετε ώστε να μην έχει μειωθεί η αντοχή τους. Οι αιχμηρές σφήνες, συνήθως με γωνία σφήνας 15°, δεν έχουν ικανότητα σταθεροποίησης φορτίου, και η βασική τους λειτουργία είναι να συγκρατούν τα στρογγυλά ή κυλινδρικά αγαθά στη θέση τους κατά τη φόρτωση και εκφόρτωση. Η μικρή γωνία σημαίνει ότι η σφήνα συνήθως αυτό-κλειδώνει για πρόληψη της ολίσθησης. Οι σφήνες τύπου μπλοκ (περίπου 45°) χρησιμοποιούνται για πρόληψη της μετακίνησης σειρών αγαθών με στρογγυλό ή κυλινδρικό σχήμα, και συνεπώς θα πρέπει να μπλοκάρονται σε κατάλληλα εξαρτήματα μπλοκαρίσματος στο μεταφορέα φορτίου. Οι κύλινδροι θα πρέπει επίσης να δένονται στην πλατφόρμα, ενώ απαιτείται και ακραία μπάρα και πρόσδεση από επάνω στους πίσω κυλίνδρους.

 
Πηγή: http://transportevo.gr/?p=3918

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας