Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2013

Σωτήρης Τριχάς, πρόεδρος ΕΕL: Κατατίθεται στη Βουλή το ν/σ για τα logistics

Στη Βουλή κατατίθεται, το επόμενο διάστημα, το σχέδιο νόμου για την εφοδιαστική αλυσίδα, το οποίο - για πρώτη φορά - θα θίξει θέματα χαρακτηρισμού περιοχών ως logistics zone ή logistics region.
Αυτό αναφέρει σε συνέντευξη του στο metaforespress.gr, o πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics Σωτήρης Τριχάς, αναφερόμενος στην ανάγκη προσέλκυσης διερχόμενου φορτίου, σε συνδυασμό με τη δημιουργία ενός πλέγματος υποστηρικτικών υπηρεσιών (συσκευασία, μεταποίηση, labeling) κοντά στα λιμάνια.
Συνέντευξη στον Φώτη Φωτεινό  
-Τόσα χρόνια ακούμε για το εμπορευματικό του Θριασίου, αλλά ακόμα τίποτα. Είναι αναγκαία η κατασκευή του ή όχι;
-Είναι αλήθεια πως η κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο θα δώσει ώθηση στην ανάκαμψη της εθνικής οικονομίας και θα ενισχύσει το ρόλο της Ελλάδας ως πύλης του διαμετακομιστικού εμπορίου στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Σε αυτό αναμένεται να συγκεντρωθεί ο μεγαλύτερος όγκος των εμπορευματικών δραστηριοτήτων της Αττικής και όλοι περιμένουμε ότι θα αποτελέσει τον κεντρικό εμπορευματικό σταθμό της Ελλάδας.

Οσον αφορά το συνολικό αριθμό εμπορευματικών κέντρων, δεν χρειαζόμαστε πολλά. Ας φτιάξουμε ένα μεγάλο στο Θριάσιο και ένα μικρότερο στη Θεσσαλονίκη. Ως γνωστόν, η αγορά είναι συγκεντρωμένη κατά 65% στην Αττική και 20-25% στη Βόρεια Ελλάδα.
Πέρα από τα εμπορευματικά κέντρα, κρίνεται αναγκαία η ολοκλήρωση των έργων σε 2 οδικούς άξονες: Αθήνα - Θεσσαλονίκη-Σύνορα, Εγνατία Οδό, οι οποίοι αποτελούν τους κύριους εμπορευματικούς οδικούς άξονες της Ελλάδας και δευτερευόντως Πάτρα - Αθήνα.
-Πώς κινείται ο κλάδος των logistics;
-Ο κλάδος κινείται πτωτικά από το 2009, η ετήσια πτώση ανέρχεται στο 8%-10%, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον κλάδο των μεταφορών και των υποστηρικτικών υπηρεσιών.
Αξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι η ελληνική αγορά της εφοδιαστικής αλυσίδας «έτρεχε» με ένα μέσο όρο αύξησης περίπου 20% το χρόνο την περίοδο 1998-2008.
Η Ελλάδα πρέπει να προσελκύσει διερχόμενο φορτίο και μπορεί να το κάνει. Αν συνεχίσει να στηρίζεται μόνο στην εσωτερική της κατανάλωση, είναι «καταδικασμένη». Είμαστε μια μικρή αγορά. Στη δική μας την αγορά μόνο ένας τρόπος ανάπτυξης υπάρχει: εκμετάλλευση του διερχόμενου φορτίου. Για εμάς, η «μεταμόρφωση» της Ελλάδας σε ένα διαμετακομιστικό κόμβο για όλη τη νοτιοανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια είναι ένας καθοριστικός παράγοντας ανάπτυξης.
Η Ελλάδα οφείλει να εκμεταλλευτεί τη γεωγραφική της θέση και να προσελκύσει διερχόμενο φορτίο. Διερχόμενο φορτίο δεν έχει να κάνει μόνο με τα φορτοεκφορτωτικά, αυτή τη δουλειά την κάνει η Cosco.
Το 80% των φορτίων που έρχεται για λογαριασμό της Cosco, στο λιμάνι του Πειραιά, αφορά μεταφόρτωση, το οποίο πηγαίνει σε άλλους προορισμούς, ενώ μόνο το 20% αφορά την εγχώρια αγορά.
Με κέντρο το λιμάνι του Πειραιά, το οποίο θα μπορούσε να καταστεί το Νο 1 λιμάνι της Μεσογείου, σε συνδυασμό με την αύξηση των ροών της Θεσσαλονίκης, θα πρέπει να δημιουργηθεί ένα πλέγμα υποστηρικτικών υπηρεσιών κοντά στα λιμάνια.
Για παράδειγμα, η ΗΡ φέρνει ημιέτοιμο προϊόν στον Πειραιά, το οποίο πηγαίνει στην Τσεχία για τελική συναρμολόγηση. Το assembly line θα μπορούσε κάλλιστα να γίνει εδώ, δηλαδή κοντά στο σταθμό μεταφόρτωσης, καθώς και άλλες υπηρεσίες, όπως συσκευασία, labeling και σπάσιμο groupage. Ετσι, θα δημιουργηθεί προστιθέμενη αξία.
-Τι πρέπει να γίνει για την προσέλκυση πελατών και εμπορευματικών ροών; Υπάρχουν θεσμικά αιτήματα;
-Το ζήτημα για προσέλκυση πελατών, δηλαδή ροών, χρήζει εθνικής στρατηγικής. Εχουμε προτείνει τη δημιουργία του «Οργανισμού Προώθησης των Ελληνικών Logistics», ο οποίος θα λειτουργεί στα πρότυπα αντίστοιχων φορέων του εξωτερικού.
Η Ελλάδα, με τις αναγκαίες υποδομές και την αξιοσημείωτη αύξηση των TEUs στο λιμάνι του Πειραιά, δεν θα έχει να ζηλέψει τίποτα από την Ολλανδία και τη Γερμανία.
Οσον αφορά θεσμικά αιτήματα, είμαστε πολύ κοντά στη φάση της ολοκλήρωσης του νομοσχεδίου για την εφοδιαστική αλυσίδα. Εκτιμούμε ότι εντός των επόμενων 2-3 μηνών θα είναι έτοιμο. Για πρώτη φορά, θα θίξει θέματα χαρακτηρισμού περιοχών ως logistics zone ή logistics region.
Αυτή τη στιγμή η αγορά έχει τοποθετηθεί σε 3 ευρύτερες περιοχές: Θριάσιο - Πειραιάς - Μαγούλα - Ασπρόπυργος, Αυλώνας - Οινόφυτα - Θήβα και στη Β. Ελλάδα, πέρα από τη Σίνδο, στην περιοχή του Καλοχωρίου. Τμήμα αυτών των περιοχών θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως logistics zone και μέσα σε αυτές τις ζώνες να δημιουργηθεί ένα freight village, όπως το Θριάσιο.
Σε μια τέτοια περιοχή, θα παρέχεται η δυνατότητα μεγαλύτερης κάλυψης οικοπέδου, κατασκευής πιο ψηλών αποθηκών, θα υπάρξει βελτίωση των οδικών και λοιπών αποχετευτικών υποδομών, με φωτισμό κ.ά. Επίσης, θα λυθούν θέματα αδειοδοτήσεων, ενώ θα θεσμοθετηθεί και η πιστοποίηση του επαγγέλματος.
-Ποια είναι η δομή του φετινού συνεδρίου της EEL;
-Στις 28 και 29 Νοεμβρίου 2013, τα logistics θα βρίσκονται στο επίκεντρο της επικαιρότητας με το 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ελληνικής Εταιρείας Logistics. Τίτλος του, «Innovative Supply Chains: Think Clusters».
Παγκόσμιας εμβέλειας Key Note Speakers από τον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς και διακεκριμένοι Ελληνες και ξένοι ομιλητές της επιχειρηματικής και πανεπιστημιακής κοινότητας θα καλύψουν τους ακόλουθους τέσσερις άξονες: Στρατηγική των logistics και συνέργιες, Καινοτομία, Ναυτιλία και logistics καθώς και Agro-logistics.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας