Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2014

Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Αύγουστο του 2015 στην κυκλοφορία οι σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα

Στην μεγάλη έξοδο του Αυγούστου του 2015 οι οδηγοί που θα κινηθούν στον οδικό διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα έχουν μία νέα δυνατότητα και μία σημαντική οδηγική εμπειρία. Η διάβαση των Τεμπών και του Πλαταμώνα θα αποτελεί παρελθόν καθώς το τμήμα από τον Ευαγγελισμό μέχρι την Σκοτίνα θα έχει ολοκληρωθεί και παραδοθεί στην κυκλοφορία.

Από τα 25 χιλιόμετρα δρόμου τα 11 θα είναι σήραγγες διπλού κλάδου (ξεχωριστή για κάθε ρεύμα κυκλοφορίας). Ο οδηγός που θα μπαίνει στην σήραγγα Τ1 (στην περιοχή του Ευαγγελισμού) δεν θα βλέπει ούτε τα Τέμπη, ούτε τον Πλαταμώνα καθώς στην έξοδο από την Τ3 σήραγγα θα συνεχίζει στον ήδη υπάρχοντα αυτοκινητόδρομο στην περιοχή της Σκοτίνας.

Οπτική επαφή θα υπάρχει στα ανοιχτά τμήματα ανάμεσα στα Τέμπη και τον Πλαταμώνα όπου θα λειτουργεί αυτοκινητόδρομος κλειστός αυτοκινητόδρομος 2 λωρίδων με ΛΕΑ. Χρονικά η διέλευση του νέου τμήματος αναμένεται να γίνεται σε 10 λεπτά (από την είσοδο στη σήραγγα Τ1 μέχρι την έξοδο στην Τ3). Σήμερα μια τυπική διέλευση απαιτεί περίπου 45 λεπτά δύσκολης, αγχωτικής και χαμηλών ταχυτήτων οδήγησης.

ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΑ
Το νέο εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα προβλέπει :
-    Την απόδοση των Νέων Τμημάτων και Σηράγγων στην κυκλοφορία τον Αύγουστο του 2015.
-    Την διάνοιξη της πιο δύσκολης τεχνικά Σήραγγας Τ3 (Σήραγγα Παντελεήμονα) στις αρχές του Φθινοπώρου του 2014.
-    Την συνολική ολοκλήρωση του Έργου που περιλαμβάνει και εργασίας εκτός του κυρίου άξονα του αυτοκινητόδρομου, επί της Παλαιάς Εθνικής Οδού τον Δεκέμβριο του 2015.

ΥΠΟΛΟΙΠΟΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
1.    Τμήμα Ευαγγελισμός – Ραψάνη:

Σήραγγες: έχει ολοκληρωθεί η εκσκαφή και η τελική επένδυση στις σήραγγες Τ1 & Τ2 (μήκους 2 και 6 χλμ. περίπου). Υπό εξέλιξη οι Η/Μ εγκαταστάσεις οι οποίες στην τελική τους μορφή θα περιλαμβάνουν τα συστήματα :
–    Εξαερισμού & φωτισμού
–    Πυρανίχνευσης/πυρόσβεσης
–    Μεγαφωνικής ενημέρωσης & ραδιοεπικοινωνίας
–    Ηλεκτρονικής διαχείρισης εγκαταστάσεων (SCADA)
–    Καμερών διαχείρισης κυκλοφορίας
–    Τηλεφώνων εκτάκτου ανάγκης
–    Φωτεινής σηματοδότησης και πληροφόρησης μέσω μεταβλητών μηνυμάτων
–    Ανίχνευσης ύψους, καυσαερίων & ορατότητας
–    Ανίχνευσης συμβάντων

Η ολοκλήρωση των παραπάνω Η/Μ εγκαταστάσεων σύμφωνα με το αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα του έργου προβλέπεται για τον Σεπ-14 και θα ακολουθήσει μία περίοδος 3 μηνών για την διαδικασία ελέγχων και δοκιμών λειτουργίας. Ως εκ τούτου, τα Η/Μ των σηράγγων Τ1 και Τ2 θα είναι πλήρως λειτουργικά περί τα τέλη Δεκ-14.

Ανοιχτή οδοποιία: υπό εξέλιξη οι εργασίες κατασκευής γεφυρών σε όλο το τμήμα. Στο τμήμα αυτό υπάρχουν 9 γέφυρες συνολικού μήκους 500 περ. μέτρων. Μετά τον κόμβο του Ευαγγελισμού κατασκευάζονται οι δύο γέφυρες πάνω από την Παλαιά Εθνική Οδό και πάνω από τη σιδηροδρομική γραμμή. Υπό εξέλιξη είναι επίσης και οι χωματουργικές εργασίες καθώς και εργασίες οδοστρωσίας σε ορισμένο μήκος. Θα ακολουθήσουν οι ασφαλτικές εργασίες καθώς και ο οδοφωτισμός, η πινακίδες σήμανσης και οι εργασίες πρασίνου. Σύμφωνα με το αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα, για το τμήμα αυτό η κατασκευή των γεφυρών θα έχει ολοκληρωθεί έως τα τέλη Φεβ-15 ενώ οι ασφαλτικές εργασίες έως τα τέλη Ιουλ-15.

Συνολικά δηλαδή, το τμήμα Ευαγγελισμός – Ραψάνη αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί και να δοθεί σε κυκλοφορία τον Αύγουστο του 2015.

2.    Τμήμα Αιγάνη - Σκοτίνα:
Σήραγγα Παντελεήμονα: έχει μήκος 3 περ. χλμ. Για τη διάνοιξή της υπολείπονται περ. 170μ. στον κλάδο προς βορρά και περ. 380μ. στον κλάδο προς νότο. Οι εργασίες διάνοιξης συνεχίζονται με εντατικό ρυθμό επί 24ωρου βάσεως και σύμφωνα με το αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα προβλέπεται να ολοκληρωθούν έως τα τέλη Σεπ-14 συμπεριλαμβανομένων των εργασιών τελικής επένδυσης. Εν τω μεταξύ έχουν ήδη ξεκινήσει οι Η/Μ εργασίες (τα συστήματα των οποίων είναι τα ίδια με αυτά των σηράγγων Τ1 & Τ2) και οι οποίες προβλέπεται να ολοκληρωθούν τον Ιαν-15. Θα ακολουθήσει η περίοδος των 3 μηνών για τη διαδικασία ελέγχων και δοκιμών λειτουργίας. Ως εκ τούτου, τα Η/Μ της σήραγγας του Παντελεήμονα θα είναι πλήρως λειτουργικά περί τον Απρ-15.

Ανοιχτή οδοποιία: υπό εξέλιξη οι εργασίες κατασκευής γεφυρών και χωματουργικών στο τμήμα έξοδος της σήραγγας Τ3 έως Σκοτίνα, ενώ σταδιακά επανεκκινούνται  οι εργασίες στα τμήματα Ν. Πόρων και Πλαταμώνα όπου είχαν διακοπεί λόγω των προβλημάτων της χρηματοδότησης του έργου. Οι εργασίες κατασκευής γεφυρών έχουν προχωρήσει σε ποσοστό περ. 50% ενώ σύμφωνα με το αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα συνολικά οι εργασίες στο τμήμα αυτό αναμένεται να ολοκληρωθούν τον Ιούλ-15.

Συνολικά δηλαδή, το τμήμα Αιγάνη - Σκοτίνα αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί και να μπορεί να δοθεί σε κυκλοφορία τον Αύγουστο του 2015.

Εν κατακλείδι: η κατασκευή των Νέων Τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου – τμήμα Ευαγγελισμός – Σκοτίνα συμπεριλαμβανομένων και των 3 σηράγγων, αναμένεται να ολοκληρωθεί και ο αυτοκινητόδρομος να δοθεί σε κυκλοφορία τον Αύγουστο του 2015.
  
3.    Υπολειπόμενες εργασίες εκτός νέων τμημάτων αυτοκινητοδρόμου:
Α) Κόμβοι Αιγινίου & Κορινού και Β. Ανισόπεδος Κόμβος Κατερίνης: οι εργασίες στους κόμβους Αιγινίου και Β. Ανισόπεδου Κατερίνης είναι υπό εξέλιξη, ενώ σύντομα αναμένεται η εκκίνηση των εργασιών στον κόμβο του Κορινού με την κατεδάφιση της υφιστάμενης γέφυρας. Οι εργασίες αναμένεται να ολοκληρωθούν τον Μάρτιο του 2015 στον Κορινό και το Αιγίνιο και τον Απρίλιο του 2015 στον Β. Ανισόπεδο Κόμβο Κατερίνης.

Β) οι παρακάτω εργασίες – οι οποίες είναι εκτός των Νέων Τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου - αναμένεται να ολοκληρωθούν έως τα τέλη Δεκ-15:
–Αναβάθμιση ισόπεδων διαβάσεων στην περιοχή των Τεμπών και του Παντελεήμονα
–Τοπικοί οδοί
–Εργασίες πρασίνου
–Τοποθέτηση ηχοπετασμάτων
–Κατασκευή ΣΕΑ Νίκαιας

4.    Πίνακας προόδου εργασιών – τέλος Δεκ-13:
Η πρόοδος ανά κατηγορία εργασιών (τέλος Δεκ-13) αναλύεται στον παρακάτω. Μέσα σε παρέθενση είναι η πρόδοος μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου 2013.

-Μελέτες (95,9%)
-Εργασίες ανακατασκευής υφιστάμενων τμημάτων (100,0%)
-Σταθμοί Διοδίων (78,6%)
-Κτίρια Ελέγχου και Συντήρησης (ΚΕΣ) (100,00%)
-Σήραγγες – εργασίες πολιτικού μηχανικού (93,3%)
-Σήραγγες – Η/Μ εργασίες (35,3%)
-Οδοποιία – νέα τμήματα (36,9%)
-Γέφυρες – νέα τμήματα (52,8%)
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ     76,0%

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/autokinitodromos-aigaiou/item/23371-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CE%B1%CE%B9%CE%B3%CE%B1%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CF%8D%CE%B3%CE%BF%CF%85%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85-2015-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1-%CE%BF%CE%B9-%CF%83%CE%AE%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B5%CF%82-%CF%84%CE%B5%CE%BC%CF%80%CF%8E%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CE%BB%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%BC%CF%8E%CE%BD%CE%B1 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας