Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2014

Υποχρεωτική μείωση ρύπων για ελαφρά φορτηγά μέχρι το 2020

Ευρωπαϊκό νομοσχέδιο που αφορά τη μείωση του ορίου εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα για τα καινούρια ελαφρά επαγγελματικά οχήματα που πωλούνται στην ΕΕ, εγκρίθηκε.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το νομοσχέδιο που ενέκριναν οι ευρωβουλευτές το όριο της εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα θα μειωθεί από τα 203 γρ. CO2 / χλμ που είναι σήμερα στα 147 γρ. CO2/ χλμ μέχρι το 2020.
«Είχαμε αποτελέσματα μετά από κάποιες δύσκολες διαπραγματεύσεις. Είμαι ευτυχής που δεν ενδώσαμε σε καμιά είδους πίεση να αλλάξουμε τον εν λόγω στόχο. Δεδομένου ότι η διάρκεια ζωής των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων είναι μεγαλύτερη από αυτή των επιβατικών αυτοκινήτων, ήταν σημαντικό για μας να τηρήσουμε τον στόχο που θέσαμε» ,δήλωσε ο Holger Krahmer (Φιλελεύθεροι, Γερμανία), η έκθεση του οποίου εγκρίθηκε με 552 ψήφους υπέρ, 110 κατά και 12 αποχές.
Όπως προβλέπεται από το κείμενο της ήδη επιτευχθείσας συμφωνίας ευρωβουλευτών και υπουργών του Συμβουλίου, ο στόχος αποτελεί το μέγιστο μέσο όρο της επιτρεπόμενης εκπομπής για τα φορτηγά βάρους μέχρι 2,61 τόνων χωρίς φορτίο και 3,5 τόνων με φορτίο και θα ισχύει για τους εγγεγραμμένους στην ΕΕ κατασκευαστές που παράγουν πάνω από 1.000 οχήματα ετησίως.
Οι κατασκευαστές επομένως υποχρεούνται να παράγουν φιλικότερα προς το περιβάλλον μοντέλα, ώστε να αντισταθμίσουν την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα βαρύτερων ή πιο ρυπογόνων οχημάτων. Εάν φυσικά δεν συμβιβαστούν στην απόφαση θα βρεθούν αντιμέτωποι με κυρώσεις.

Ανάγκη για πιο αξιόπιστες μεθόδους δοκιμών

Εκτός του εν λόγω νομοσχεδίου που εγκρίθηκε, οι ευρωβουλευτές ζήτησαν να υπάρξουν ουσιαστικές αλλαγές  όσον αφορά στις μεθόδους δοκιμών για τις περιβαλλοντικές επιδόσεις των οχημάτων.
Όπως σημειώνουν, οι κατασκευαστές αυτή τη στιγμή παράγουν στοιχεία με την κατανάλωση καυσίμων και την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα, που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα αφού δεν λαμβάνονται υπόψη οι φυσιολογικές, καθημερινές συνθήκες οδήγησης.
Επιβάλλεται επομένως να τροποποιηθεί όσο το δυνατόν γρηγορότερα ο «Νέος Ευρωπαϊκός Κύκλος Οδήγησης» (NEDC) που χρησιμοποιείται σήμερα καθώς και να διαμορφωθεί μια γενικότερη παγκόσμια διαδικασία δοκιμών ελαφρών οχημάτων (WLTP), όπως αυτή ορίζεται από τον ΟΗΕ.

Πηγή: http://www.youtruck.gr/index.php/news-of-the-world/item/984-ypoxreotiki-meiosi-ripon-gia-elafra-fortiga-mexri-to-2020

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας