Πέμπτη 6 Μαρτίου 2014

Χειρόφρενο τραβούν τα φορτηγά Δημοσίας Χρήσης, αντιδρά ο ΣΥΝΔΔΕ&L

Χειρόφρενο τραβούν τα φορτηγά Δημοσίας Χρήσης , προαναγγέλλοντας κινητοποιήσεις, αντίστοιχες του 2010! Από το Σάββατο 8 Μαρτίου, οι ιδοκτήτες των 33.000 φορτηγών ΔΧ αποφάσισαν να προβούν σε απεργία διαρκείας.
Αιτία οι αυξήσεις στα διόδια, η ανεξέλεγκτη κυκλοφορία αλλοδαπών φορτηγών, η υποκλοπή έργου από φορτηγά Ιδιωτικής Χρήσης, αλλά και μείωση φορολογίας.
“Δεν έχουμε άλλο δρόμο για τη διεκδίκηση της επίλυσης των σοβαρών προβλημάτων μας, που έχουν στείλει στην ανεργία πάνω από το 60% των ΦΔΧ”, αναφέρει ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ, Απόστολος Κενανίδης. Όπως σημειώνει, οι αυτοκινητιστές δεν ζητούν προνομιακή μεταχείριση, αλλά απαιτούν την πιστή εφαρμογή των νόμων που έχουν θεσπιστεί από το ελληνικό κράτος και εφαρμόζονται σε όλη την ΕΕ.
Μεταξύ των αιτημάτων, πέραν της μείωσης των διοδίων και την πάταξη του φαινομένου κυκλοφορίας παράνομων αλλοδαπών φορτηγών, αποτελεί η απογραφή των φορτηγών ιδιωτικής χρήσης, δεδομένου ότι υπολογίζονται σε 1.350.000 και από αυτά τα μισά χαρακτηρίζονται, από τα ΦΔΧ, ως “παράνομα”.
Όπως υποστηρίζουν οι αυτοκινητιστές, τα ιδιωτικής χρήσης κάνουν υποκλοπή μεταφορικού έργου, ενώ την ίδια ώρα δεν καταβάλουν παραστατικά και ΦΠΑ. Επίσης, εκπρόσωποι των ομοσπονδιών ζητούν η φορολόγηση να διαμορφωθεί στο 15% και όχι το 26% από το πρώτο ευρώ.
Γενικότερα, όπως τονίζουν εκπρόσωποι του κλάδου, το άνοιγμα της αγοράς των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, που συνοδεύτηκε από απεργίες διαρκείας, δεν έχει αποφέρει τα αναμενόμενα, απεναντίας η κατάσταση είναι αποκαρδιωτική. Έχουν εκδοθεί μόνο 200 νέες άδειες φορτηγών δημόσιας χρήσης. Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, η πτώση του μεταφορικού έργου αγγίζει το 40%, ενώ πάνω από το 60% των αυτοκινητιστών, είτε έχει αποσυρθεί, είτε υποαπασχολείται.
Στα πενιχρά αποτελέσματα του μέτρου της απελευθέρωσης της αγοράς φορτηγών δημόσιας χρήσης αναφέρθηκε και ο υπουργός Υποδομών Μ. Χρυσοχοίδης, κατά την παρουσίαση του νομοσχεδίου για τα logistics, ο οποίος και παραδέχθηκε ότι η απελευθέρωση των φορτηγών δεν έφερε "αποτελέσματα, γιατί δεν υπάρχει μεταφορικό έργο" και αναγνώρισε ότι "υπάρχει ανταγωνισμός από το εξωτερικό που προέρχεται από μια επίσης ανωμαλία, από χώρες της ΕE γειτονικές, οι οποίες είναι χώρες φθηνού κόστους και δυστυχώς έχουν μικρότερους φόρους, μικρότερο ΦΠΑ, μικρότερες επιβαρύνσεις, μικρότερα ημερομίσθια, μικρότερους μισθούς, με αποτέλεσμα να κάνουν dumping στα ελληνικά φορτηγά".
Αντιδράσεις στην απεργία
Την ίδια στιγμή να συνεκτιμήσουν τις συνέπειες που θα έχει η εξαγγελθείσα απεργία διαρκείας στην αγορά, ζητά από την ηγεσία των συνδικαλιστικών οργανώσεων που εκπροσωπούν τον κλάδο, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς και Επιχειρήσεων Logistics Ελλάδος.
Ο Σύνδεσμος απευθύνει ταυτόχρονα έκκληση προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, να επιδείξει πνεύμα κατανόησης και πρόθεσης συνεργασίας, έτσι ώστε έστω να αποφευχθεί ένα ακόμα πλήγμα στην αγορά.
“Είναι πλέον ευρέως γνωστό ότι όλες οι επιχειρήσεις (εμπορικές, εισαγωγικές, διαμεταφορικές και logistics) εναποθέτουν τις προσδοκίες για μία ανάκαμψη του έργου τους. Μία ενδεχόμενη απεργιακή κινητοποίηση θα πλήξει τον καθένα ξεχωριστά και όλους στο σύνολο”, αναφέρουν σχετικά.

Πηγή: http://metaforespress.gr/logistics/item/6863-xeirofreno-travoyn-ta-fortiga-dimosias-xrisis-antidra-o-syndde-l.html 

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με σχετικό δελτίο τύπου, ο Σύνδεσμος καλεί το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων να κατανοήσει τα προβλήματα του κλάδου του φορτηγού και να δείξει πρόθεση συνεργασίας ώστε να αποφευχθεί ένα ακόμα πλήγμα στην αγορά.
«Μία ενδεχόμενη απεργιακή κινητοποίηση θα πλήξει τον καθένα ξεχωριστά και όλους στο σύνολο», υπογραμμίζει ενώ θεωρεί ότι υπάρχουν περιθώρια και από τις δυο πλευρές (αυτοκινητιστές-υπουργείο) να βρεθεί λύση στο πρόβλημα της παράνομης μεταφοράς από φορτηγά ξένων χωρών.
«Τα αρμόδια υπουργεία θα πρέπει να προχωρήσουν στην λήψη μέτρων προς αυτή την κατεύθυνση, τα οποία θα δώσουν την αναγκαία στήριξη για την επιβίωση και των μεταφορικών επιχειρήσεων», συνεχίζει.
Τέλος, όπως γράφει ο Σύνδεσμος, «οι μεταφορείς θα πρέπει να αντιληφθούν ότι με τις κινητοποιήσεις τους πλήττουν, ίσως, ανεπανόρθωτα τα κομμάτια της αλυσίδας στην οποία και οι ίδιοι ανήκουν με όποιες περαιτέρω συνέπειες και για αυτούς».

Πηγή: http://youtruck.gr/index.php/news-in-greece/item/1148-sunddel-prepei-na-apofeuxthei-ena-akoma-pligma-stin-agora

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας