Σάββατο 7 Φεβρουαρίου 2015

Θ.Βενιάμης προς κυβέρνηση: «Αφήστε τη ναυτιλία εκτός πολιτικών αντιπαραθέσεων»

Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών έστειλε το μήνυμά της στη νέα κυβέρνηση: Αφήστε τη ναυτιλία εκτός πολιτικών αντιπαραθέσεων και σεβαστείτε πλήρως το θεσμικό της πλαίσιο. Τα ανωτέρω ανέφερε ο πρόεδρος της ΕΕΕ, Θεόδωρος Βενιάμης, στην ετήσια τακτική γενική συνέλευση των μελών της.
«Η ελληνόκτητη ναυτιλία, η οποία έχει καθοριστική οικονομική, πολιτική και στρατηγική σημασία για την πατρίδα μας, ήταν, είναι και επιθυμεί να παραμείνει παρούσα στον τόπο της.
Για να γίνει όμως αυτό θα πρέπει να την αφήσουμε εκτός πολιτικών αντιπαραθέσεων, σεβόμενοι πλήρως το θεσμικό της πλαίσιο, για να συνεχίσει να δραστηριοποιείται με τις αξιοθαύμαστες επιδόσεις που επιδεικνύει, προσφέροντας στην Ελλάδα το ύψιστο προνόμιο να κατέχει την πρώτη ναυτιλία διεθνώς», ανέφερε ο κ. Βενιάμης.  
Πλέον, με ενδιαφέρον αναμένεται η στάση που θα διατηρήσει η νέα κυβέρνηση και ο υπουργός Ναυτιλίας Γιώργος Σταθάκης και ο αναπληρωτής υπουργός Θεόδωρος Δρίτσας, απέναντι στους εφοπλιστές. Πρώτο μέλημα αποτελεί η ενίσχυση της απασχόλησης των Ελλήνων ναυτεργατών στην ποντοπόρο, εάν και οι εφοπλιστές θεωρούν τους Έλληνες ναυτικούς ακριβούς.
Επίσης, εάν η εθελούσια συνεισφορά, μετατραπεί σε υποχρεωτική και εάν αλλάξουν επιμέρους διατάξεις στην φορολόγηση τους.  
Τα κύρια σημεία ομιλίας του κ. Βενιάμη ήταν τα εξής:
-Τα οφέλη της πατρίδας μας από την ναυτιλία περιγράφονται σε τρεις λέξεις: εισροή συναλλάγματος, θέσεις εργασίας και κύρος στη διεθνή πολιτική και οικονομική σκηνή. Δεν είναι τυχαίο ότι ειδικά τα τελευταία χρόνια γινόμαστε καθημερινά στόχος δελεαστικών προτάσεων από τρίτες χώρες, κοινοτικές και μη, για να μετεγκατασταθούμε σε εκείνες, προκειμένου να καρπωθούν οι  εθνικές τους οικονομίες τα οφέλη από την παρουσία μιας δυνατής ναυτιλιακής κοινότητας. Η ελληνική πλοιοκτησία όμως έχει επιλέξει να είναι συνδεδεμένη με τον τόπο της και την ελληνική κοινωνία.
-Από την έναρξη της οικονομικής κρίσης στην πατρίδα μας, η ελληνόκτητη ναυτιλία δήλωσε την προθυμία της να συμβάλει στην αντιμετώπιση του προβλήματος, αν και θέλω να το επαναλάβω, ποτέ δεν υπήρξαμε μέρος του προβλήματος.
Η πρωτοβουλία μας να προτείνουμε στον τότε Πρωθυπουργό την υπογραφή ενός συνυποσχετικού οικειοθελούς συνεισφοράς πηγάζει από την επιθυμία μας να συνδράμουμε στα έσοδα του Κράτους, αλλά σεβόμενοι πλήρως το Σύνταγμα και το θεσμικό μας πλαίσιο.
Θα ήταν εκτός λογικής αλλά και έννομης τάξης, να απεμπολήσουμε ένα θεσμικό πλαίσιο που η ίδια η Πολιτεία από το 1975 έκρινε αναγκαίο και θεμιτό να υιοθετήσει για τη ναυτιλία, και στην πορεία να το διατηρήσει, προκειμένου να την προσελκύσει πίσω στα πάτρια εδάφη, προσφέροντας την απαιτούμενη πολιτική σταθερότητα και νομική βεβαιότητα.
Επιπροσθέτως, θα επαναλάβω ότι ανάλογα καθεστώτα απολαμβάνουν όλες οι μεγάλες ναυτιλίες από τις κυβερνήσεις τους, προκειμένου να ανταποκρίνονται στον διεθνή σκληρό ανταγωνισμό. Δυστυχώς αυτή η πρωτοβουλία έτυχε κακής μεταχείρισης και λανθασμένων χειρισμών εκ μέρους της δημόσιας διοίκησης, με αποτέλεσμα να εμπλακούμε σε ένα κυκεώνα άγονων συζητήσεων που αν και καθυστέρησε την υλοποίησή της, ευτυχώς στο τέλος είχε θετική έκβαση.
-Η Βουλή των Ελλήνων κατήργησε την 1η Οκτωβρίου του 2014 την επίμαχη αντισυνταγματική διάταξη, κυρώνοντας παράλληλα  την συμφωνία ναυτιλίας – Κράτους, με στόχο την οικονομική συνεισφορά από τη ναυτιλία ύψους 420 εκατομμυρίων ευρώ σε 4 χρόνια.

Αμέσως μετά την κύρωση του συνυποσχετικού, μέσα σε απίστευτα μικρό χρονικό διάστημα, για τα ελληνικά δεδομένα τουλάχιστον, εισπράχθηκε το ανάλογο ποσό της συνεισφοράς για το έτος 2013. Και θα ήθελα να διατυμπανίσω ότι οι εισπρακτικοί στόχοι του συνυποσχετικού επιτεύχθηκαν πλήρως, αν και όπως μας κατηγορούν οι αυτοπροσδιοριζόμενοι δημόσιοι κατήγοροί μας, είχαμε την διακριτική μεταχείριση να καλούμαστε εθελοντικά να πληρώσουμε.
-Το 2014 ήταν, και για την ναυτιλία μας, έτος που δεν επέτρεψε εφησυχασμό και χαλαρότητα. Οι εξελίξεις πολλές σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Διεθνώς, η ναυλαγορά συνέχισε να μας ταλαιπωρεί με την αστάθεια που συνέχισε να εκδηλώνει. Παρόλα αυτά, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ενίσχυσαν την παρουσία τους και επανατοποθετήθηκαν στη διεθνή ναυτιλιακή αγορά, αποδεικνύοντας ότι έχουν ισχυρές αντοχές στις πιεστικές συνθήκες που βιώνει ο τομέας τα τελευταία χρόνια.
Η νέα χρονιά βρίσκει την ελληνόκτητη ναυτιλία στις επάλξεις, με σταθερή την πρωτοκαθεδρία της στην διεθνή κατάταξη, εκπροσωπώντας το 16% της διεθνούς χωρητικότητας και με υψηλά ποσοστά σημαντικών κατηγοριών πλοίων όπως στα δεξαμενόπλοια, με ποσοστό 23%, και στα πλοία χύδην μεταφορών, με ποσοστό 18,5%, να παραμένουν στα χέρια της ελληνικής πλοιοκτησίας. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας