Παρασκευή 22 Μαΐου 2015

Σιδηροδρομική σύνδεση λιμανιού Αλεξανδρούπολης: Ένα «μεγάλο» έργο 3,1 εκατ.

Μια χώρα που σέβεται τις υποδομές της οφείλει να παρέχει σύνδεση των μεγαλύτερων λιμένων με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Στην Ελλάδα, αν και μας πήρε κάμποσα χρόνια να συνδέσουμε Ικόνιο – Θριάσιο, με 17 χλμ. γραμμής, φαίνεται πλέον ότι όλοι οι συσχετιζόμενοι φορείς κατάλαβαν τη σημασία των συνδυασμένων μεταφορών.
Έτσι, παραδίδεται αύριο - και επίσημα από την ΕΡΓΟΣΕ - η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα Αλεξανδρούπολης.
Ουσιαστικά, η σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, με την υπάρχουσα γραμμή, θα συνδέσει το σιδηροδρομικό δίκτυο με τη Βουλγαρία (Βάρνα), παρακάμπτοντας τη θαλάσσια μεταφορά, μέσω Βοσπόρου.
Η απευθείας σύνδεση με τη Βάρνα θα λειτουργήσει σαν εναλλακτικό πέρασμα των προϊόντων, από το Βόσπορο, μειώνοντας το χρόνο διαδρομής από 2 - 2,5 ημέρες σήμερα, σε περίπου 6 ώρες.
Είναι φανερό ότι η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα Αλεξανδρούπολης, με το διεθνές δίκτυο, θα καταστήσει λιμάνι υψίστης στρατηγικής σημασίας με το σιδηροδρομικό άξονα Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη, μέσω του οποίου θα παρακάμπτονται τα στενά του Βοσπόρου, για διάφορα φορτία και κυρίως κοντέινερ.
Τα χαρακτηριστικά του έργου
Το έργο, προϋπολογισμού 3,1 εκατ. ευρώ, αναφέρεται στη "Σιδηροδρομική σύνδεση του νέου προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων Λιμένα Αλεξανδρούπολης" και αφορά στην εκτέλεση των απαιτούμενων εργασιών για την κατασκευή της υποδομής - επιδομής της σιδηροδρομικής γραμμής του τερματικού Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων και τη σύνδεσή της με το σύμπλεγμα των γραμμών του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αλεξανδρούπολης, ολοκληρώθηκε στο τέλος Φεβρουαρίου.
Πλέον με την σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού ανοίγει ο δρόμος για την προσέλκυση φορτίων, μείζονος σημασίας για την τοπική οικονομία, με πολλαπλασιαστικό χαρακτήρα, όπως:
-Άμεσο θα είναι το όφελος από την αυξημένη διαχείριση στο λιμάνι, από την χερσαία μεταφορά των Ε/Κ, μέσω οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς και από τις λοιπές λιμενικές υπηρεσίες,
-Θα υπάρξει επίδραση από την ανάπτυξη δικτύου επιχειρήσεων στην περιοχή του λιμανιού π.χ. επιχειρήσεις logistics, βιομηχανικές επιχειρήσεις ενεργητικής και παθητικής τελειοποίησης, επιχειρήσεις συνδεδεμένες με τη ναυτιλία),
-Έμμεση επίδραση λόγω αυξημένης παραγωγής κλάδων εκτός του συγκεκριμένου δικτύου (π.χ. μεταποιητικές βιομηχανίες).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας