Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2015

Στο 7,7% υπολογίζεται το μερίδιο αγοράς των Cosco και China Shipping Group

Η τέταρτη μεγαλύτερη στον κόσμο ναυτιλιακή μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα είναι η εταιρεία που προέκυψε από τη συγχώνευση δύο κινεζικών γιγάντων, της China Ocean Shipping Co. ή Cosco και της China Shipping Group, μετά και την τυπική έγκρισή της από τις κινεζικές αρχές, σύμφωνα με την «Καθημερινή».  
Πρόκειται για στρατηγική επιλογή των δύο ναυτιλιακών που, όπως και ο κλάδος συνολικά, έχουν πληγεί από την επιβράδυνση στην Κίνα σε συνδυασμό με το παγκόσμιο πλεόνασμα προσφοράς στις θαλάσσιες μεταφορές, που υπολογίζεται ότι φτάνει στο 30%.

Αθροίζοντας τις δυνάμεις των δύο εταιρειών, η νέα ναυτιλιακή θα έχει μερίδιο 7,7% στην παγκόσμια αγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που σημαίνει ότι θα είναι ισχυρότερη από τη Hapag-Lloyd AG.
Πηγές προσκείμενες στις συνομιλίες των δύο εταίρων αναφέρουν την πιθανότητα να μην περιορισθεί η συνεργασία τους αποκλειστικά στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων και να επεκταθεί στις φορτώσεις εμπορευμάτων, στις επιχειρήσεις λιμένων και επιμελητείας και στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων.
Στην περίπτωση αυτή η αξία της συγχώνευσης θα φτάσει τα 80 δισ. δολάρια καθώς θα περιλαμβάνει τα περιουσιακά στοιχεία των δύο εταιρειών. Στην αντίθετη περίπτωση, η αξία της συγχώνευσης θα είναι βάσει της χρηματιστηριακής αξίας των εισηγμένων μονάδων τους, από 10 έως 20 δισ. δολάρια.
Μερίδα αναλυτών του κλάδου εκτιμά, πάντως, πως θα είναι περιορισμένο το όφελος από τις συνέργειες των δύο ναυτιλιακών και ενδεχομένως να υπερκαλυφθεί από το κόστος της συγχώνευσης.
Ανάμεσά τους, ο Σου Ξιανχουά, καθηγητής στη Σχολή Ναυτιλιακών του Πανεπιστημίου της Σαγκάης, που επικαλείται το περιορισμένο κέρδος και το μεγάλο κόστος από τη συγχώνευση δύο άλλων κινεζικών ναυτιλιακών, των China National Foreign Trade Transportation και China Changjiang National Shipping Group το 2009.
Παγκόσμια τάση
Η τάση για συγκέντρωση στον κλάδο των ναυτιλιακών και ειδικότερα στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων είναι γενικότερη. Στις 7 Δεκεμβρίου η γαλλική CMA CGM S.A. υπέβαλε προσφορά για την εξαγορά της Neptune Orient Lines Ltd της Σιγκαπούρης έναντι περίπου 2,4 δισ. δολαρίων.

Αν εγκριθεί από τις αρχές ανταγωνισμού των ΗΠΑ, της Ε.Ε. και της Κίνας, θα παγιώσει την τρίτη θέση της CMA στην παγκόσμια αγορά.
Η συγχώνευση των China Ocean Shipping Co. και China Shipping Group αποτελεί, πάντως, στρατηγική επιλογή του Πεκίνου, που δρομολογεί την αναδιάρθρωση των κρατικών επιχειρήσεων και τη δημιουργία εθνικών κολοσσών ικανών να ανταγωνιστούν παγκοσμίως. 
Γι’ αυτό ασκεί πιέσεις σε δύο άλλες ναυτιλιακές, τις China Merchants Energy Shipping Co. και Sinotrans & CSC Holdings Co. για να συγχωνεύσουν ορισμένες μονάδες τους. 
Εχει προηγηθεί προ ημερών η εξαγορά του κρατικού ομίλου ορυχείων και μηχανολογίας China Metallurgical Croup από τη μεγαλύτερη βιομηχανία μετάλλων της χώρας, την China Minmetals Corp.
Τον Μάιο πραγματοποιήθηκε, άλλωστε, η συγχώνευση των CSR Corp. και China CNR Corp. από την οποία προέκυψε η CRRC Corp., βιομηχανία παρασκευής εξοπλισμού σιδηροδρόμων, που επισκιάζει τις ανταγωνίστριές της στην παγκόσμια αγορά, Siemens AG και Alstom S.A.
Στο μεταξύ, πρόκειται να ιδρυθεί κρατικό κεφάλαιο που θα απορροφήσει τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια του τομέα των κινεζικών ορυχείων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας