Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2020

Η κρίση είχε «χτυπήσει» τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές πριν τον κορωνοϊό.

 

Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για βάρος και τονοχιλιόμετρα

Η κρίση είχε «χτυπήσει» τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές πριν τον κορωνοϊό. Χθες, η Ελληνική Στατιστική Αρχή ανακοίνωσε τα συνολικά αποτελέσματα της έρευνας οδικών εμπορευματικών μεταφορών για το έτος 2019  (ΕΡΕΥΝΑ ΟΔΙΚΏΝ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ 2019).

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, παρατηρείται μείωση, τόσο του βάρους των φορτίων /εμπορευμάτων που διακινήθηκαν με φορτηγά οχήματα ταξινομημένα στην Ελλάδα, το έτος 2019 σε σχέση με το 2018, όσο και στα τονοχιλιόμετρα.

Το πρώτο τρίμηνο του 2020

Για το τρέχον έτος και σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας για το πρώτο τρίμηνο του 2020, η ΕΛ.ΣΤΑΤ. ανακοίνωσε, τον Σεπτέμβριο, μείωση 5,4% του βάρους των φορτίων /εμπορευμάτων που διακινήθηκαν με φορτηγά οχήματα ταξινομημένα στην Ελλάδα, το α’ τρίμηνο του 2020 σε σχέση με το α’ τρίμηνο του 2019.

Ειδικότερα, το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν το α’ τρίμηνο του 2020 με φορτηγά εθνικών και διεθνών μεταφορών ανήλθε σε 81.568,8 χιλιάδες τόνους έναντι 86.206,6 χιλ. τόνων κατά το α’ τρίμηνο του 2019.

Τα τονοχιλιόμετρα ανήλθαν σε 6.326.810,4 χιλ. το α’ τρίμηνο του 2020, σημειώνοντας μείωση 10,8% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019 οπότε είχαν ανέλθει σε 7.090.172,2 χιλ

Η συνολική εικόνα του 2019

Για το σύνολο του 2019, το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν πέρσι με φορτηγά ιδιωτικής χρήσεως ανήλθε σε 259.380,8 χιλιάδες τόνους σημειώνοντας μείωση 2,7% σε σύγκριση με το 2018 και τα τονοχιλιόμετρα σε 6.207.170,2 χιλ., σημειώνοντας μείωση 4,0% σε σχέση με το 2018.

Το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με φορτηγά δημοσίας χρήσεως ανήλθε σε 94.700,8 χιλ. τόνους σημειώνοντας μείωση 0,8% και τα τονοχιλιόμετρα σε 21.989.785,0 χιλ. σημειώνοντας μείωση 3,6% σε σχέση με το 2018 (Πίνακας 1, Γραφήματα 1α, 1β).

Σε ό,τι αφορά στον τύπο φορτίου (είδος συσκευασίας μεταφοράς εμπορευμάτων) το έτος 2019 έναντι του έτους 2018 παρατηρείται αύξηση 13,6% στην κατηγορία «Εμπορεύματα σε παλέτες» και 8,4% στην κατηγορία «Υγρά χύμα».

Μείωση παρουσιάζεται στην κατηγορία «Κινητές αυτοκινούμενες μονάδες» κατά 35,0% (Πίνακας 2, Γράφημα 2).

Οι Πίνακες 3 και 4 εμφανίζουν τα περιφερειακά στοιχεία φορτώσεων και εκφορτώσεων, που πραγματοποιήθηκαν με φορτηγά εθνικών και διεθνών εμπορευματικών μεταφορών, σε τόνους και τονοχιλιόμετρα.

Από την άποψη του βάρους των φορτωθέντων και εκφορτωθέντων αγαθών, στις εθνικές μεταφορές, παρατηρείται ότι οι περισσότερες φορτώσεις και εκφορτώσεις πραγματοποιήθηκαν στην Δυτική Μακεδονία και ακολουθούν κατά φθίνουσα σειρά, η Αττική και η Κεντρική Μακεδονία.

Σε ό,τι αφορά στο βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με οχήματα διεθνών μεταφορών παρατηρείται ότι οι περισσότερες φορτώσεις πραγματοποιήθηκαν στην Κεντρική Μακεδονία και ακολούθως στην Αττική ενώ στις εκφορτώσεις προηγείται η Αττική και ακολουθεί η Κεντρική Μακεδονία.

Τα γραφήματα 5 και 6 παρουσιάζουν την εξέλιξη του κλάδου των οδικών εμπορευματικών μεταφορών στην Ελλάδα, για τα έτη 2011 – 2019, από την άποψη του βάρους των μεταφερθέντων εμπορευμάτων και των πραγματοποιηθέντων τονοχιλιομέτρων.

 

Πηγή: https://www.metaforespress.gr/logistics/%ce%b7-%ce%ba%cf%81%ce%af%cf%83%ce%b7-%ce%b5%ce%af%cf%87%ce%b5-%cf%87%cf%84%cf%85%cf%80%ce%ae%cf%83%ce%b5%ce%b9-%cf%84%ce%b9%cf%82-%ce%bf%ce%b4%ce%b9%ce%ba%ce%ad%cf%82-%ce%b5%ce%bc%cf%80/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας