Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2013

Από 1,2 δις. στα 2,2 δις. τα έσοδα των logistics το 2020. Είναι εφικτό;

Ενέργειες προκειμένου η Ελλάδα να καταστεί διαμετακομιστικό κέντρο των Βαλκανίων προωθεί η κυβέρνηση, μέσω της υιοθέτησης συγκεκριμένης στρατηγικής για την εφοδιαστική αλυσίδα και τα logistics.
Προς αυτή την κατεύθυνση, τον Νοέμβριο του 2012, σε συνέδριο του κλάδου, ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης εξήγγειλε την κατάθεση νομοσχεδίου που θα αντιμετώπιζε τα θεσμικά ζητήματα των logistics, συμπεριλαμβανομένης και της διαμόρφωσης πλαισίου αδειοδότησης και χωροθέτησης της εφοδιαστικής, με στόχο την απλοποίηση των σχετικών διαδικασιών.
Τελικά, το έναυσμα για να αντιληφθεί το ελληνικό κράτος τη δυναμική του κλάδου έδωσε η συνεργασία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την Cosco, μια συμφωνία που αναμένεται να τεθεί άμεσα σε πιλοτική εφαρμογή.

Σύμφωνα με το master plan που διαμορφώνει η Επιτροπή Logistics του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σε συνεργασία με την Παγκόσμια Τράπεζα, στόχος της κυβέρνησης είναι η άμεση αύξηση των εσόδων της αγοράς, από το 1,2 δισ. ευρώ που είναι σήμερα, στα 2,2 δισ. ευρώ έως το 2020 και η εισροή συνολικών εσόδων 15 δισ. ευρώ, με άμεση επιρροή της τάξεως του 8%-9% στο ΑΕΠ της χώρας.
Χαμηλή η διείσδυση των υπηρεσιών logistics στην Ελλάδα
Σύμφωνα με την «Ομάδα Πρωτοβουλίας για τα Logistics», ο κλάδος εμφανίζει σημαντικό δυναμικό ανάπτυξης, με δεδομένο ότι το ποσοστό χρήσης υπηρεσιών logistics στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα χαμηλό (23%), σε σχέση με άλλες αγορές της Ευρώπης (μέσος όρος 49%).
Βάσει των όσων προτείνονται στην «Εθνική Στρατηγική για τα logistics 2014-2020», στόχος είναι θα δοθεί σημαντική ώθηση στην ανάπτυξη του κλάδου και να ενισχυθεί το ανταγωνιστικό δυναμικό της ελληνικής οικονομίας.
Μάλιστα, ως παρεμβάσεις άμεσης προτεραιότητας θεωρούνται:
-η ένταξη των υποδομών ((μηχανήματα, αποθηκευτικοί χώροι κ.ά.) των εταιρειών logistics στο νέο ΕΣΠΑ,
-η υιοθέτηση νέου χωροταξικού και ο εκσυγχρονισμός του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου με ειδικά πολεοδομικά κίνητρα στις ζώνες εμπορευματικών μεταφορών,
-η δυνατότητα των εταιρειών logistics να διαθέτουν τα δικά τους φορτηγά, χωρίς να είναι αναγκασμένες να ιδρύσουν ιδιότυπες μεταφορικές εταιρείες (στο σημείο αυτό αντιδρούν οι οδικοί μεταφορείς, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να περάσει),
-η οριοθέτηση εξειδικευμένων και λειτουργικών εμπορευματικών κέντρων (Πειραιάς, Θριάσιο, Οινόφυτα, Σίνδος, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη, ΒΙ.ΠΕ. Πάτρας), με ειδικό συντελεστή πολεοδόμησης σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς για το 2013, ανθεκτικότερες εμφανίζονται οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου, παρά την πτώση τζίρου και τη συγκέντρωση της αγοράς.
Είναι γεγονός ότι οι προμήθειες των μεγάλων αλυσίδων του λιανικού εμπορίου είναι σε μεγάλο βαθμό κεντρικές, με αποτέλεσμα ο ρόλος των τοπικών πρακτόρων/μεταφορέων και 3PL providers να περιορίζεται όλο και περισσότερο. Οι τελευταίοι παρέχουν, πλέον, τις υπηρεσίες τους σε δυσπρόσιτες περιοχές και μικρά σημεία λιανικής πώλησης.
Βάσω Βεγιάζη
(δημοσιογράφος του metaforespress.gr)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας