Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2014

Λιγότεροι τραυματισμοί για τους οδηγούς χάρη στο Δυναμικό Σύστημα Διεύθυνσης Volvo

Σύμφωνα με μελέτη της Volvo Trucks, περισσότεροι από τους μισούς οδηγούς φορτηγών στην Ευρώπη αντιμετωπίζουν προβλήματα με πόνους στην πλάτη, τον αυχένα και τους ώμους. Το νέο Δυναμικό Σύστημα Διεύθυνσης Volvo επιτρέπει τον έλεγχο του φορτηγού με τη μικρότερη δυνατή προσπάθεια και μειώνει τον κίνδυνο τραυματισμού του οδηγού.

Μετά από πολλές ώρες οδήγησης, μεγάλος αριθμό οδηγών αισθάνονται πόνους στην πλάτη τους. Ένας από αυτούς είναι και ο 27χρονος Henrik Gustafsson. Πριν από πέντε χρόνια, οδηγώντας σε μια διαδρομή διεθνών μεταφορών προς τη Νορβηγία, του αντιμετώπισε  πρόβλημα με ένα μυ στον πίσω αριστερό ώμο του.

Λόγω αυτού, ο Henrik σταμάτησε να εργάζεται στις διεθνείς μεταφορές, ξεκίνησε νέα δραστηριότητα στις μεταφορές ξυλείας μαζί με τον πατέρα του. Επίσης, ξεκίνησε την εκγύμναση με βάρη αλλά το πρόβλημα δεν αποκαταστάθηκε τελείως. Ωστόσο, πριν από ενάμισυ χρόνο, ο Henrik είχε την ευκαιρία να οδηγήσει το νέο Volvo FH, στα πλαίσια ενός προγράμματος δοκιμών, εφοδιασμένο με το Δυναμικό Σύστημα Διεύθυνσης Volvo. Έκτοτε, η πλάτη του βρίσκεται σε πολύ καλύτερη κατάσταση.

«Η διαφορά είναι ότι τώρα δεν χρειάζεται να είμαι τόσο πολύ πιεσμένος όταν οδηγώ. Με το Δυναμικό Σύστημα Διεύθυνσης Volvo το φορτηγό είναι πολύ σταθερό» εξηγεί ο Henrik Gustafsson.
Ο ένας στους δύο οδηγούς αντιμετωπίζει προβλήματαΤα προβλήματα που συνδέονται με τους τραυματισμούς κατά την εργασία είναι γνωστά εδώ και πολύ καιρό. Σε μια μελέτη της Volvo Trucks στην οποία είχαν συμμετάσχει 160 οδηγοί φορτηγών στην Ευρώπη, περισσότεροι από τους μισούς αντιμετώπιζαν προβλήματα με πόνους στην πλάτη, στους ώμους και στον αυχένα. Στη μελέτη αυτή, η οποία εκπονήθηκε μεταξύ 2011 και 2012, η πλειοψηφία των συμμετεχόντων ήταν άνδρες που οδηγούσαν σε μεταφορές μεγάλων αποστάσεων.

Μία ακόμα μελέτη του 2011 από τον Ευρωπαϊκό Φορέα Ασφάλειας και Υγείας των Εργαζομένων, δείχνει ότι το 54% των γυναικών και το 37% των ανδρών στον κλάδο των μεταφορών παρουσιάζει μυϊκά και σκελετικά προβλήματα. Αυτά συνήθως εντοπίζονται στην πλάτη, στους ώμους και στον αυχένα των οδηγών.

Την εξήγηση γι' αυτό μας δίνει ο Peter Bark, ο οποίος ασχολείται με την έρευνα σε ζητήματα υγιεινής και ασφαλείας στο Ινστιτούτο Ερευνών για τις Μεταφορές το οποίο είναι ένας ερευνητικός φορέας για τις μεταφορές και τα logistics.
«Η σύσφιξη  των μυών των χεριών και του αυχένα σε συνδυασμό με τις επαναλαμβανόμενες κινήσεις καταπονούν σημαντικά ορισμένες μυϊκές ομάδες. Η συγκράτηση του τιμονιού κατά το στρίψιμο, εφαρμόζοντας μεγάλη δύναμη, θα περίμενα να προκαλεί ακόμα μεγαλύτερη ένταση. Οι μεγαλύτεροι μύες όπως οι δικέφαλοι δεν είναι τόσο ευαίσθητοι, αλλά όταν ζορίζεται ο πήχης του χεριού και κάποιοι μύες που συνδέουν τα δάκτυλα με τα χέρια, υπάρχει ο κίνδυνος να αισθανθείτε κόπωση. Το ζόρισμα των ώμων επίσης προκαλεί καταπόνηση η οποία στη συνέχεια μπορεί να προσβάλει και το πίσω μέρος του αυχένα».
Εξαιρετικά μειωμένοι κραδασμοί με το Δυναμικό Σύστημα Διεύθυνσης VolvoΤο νέο Δυναμικό Σύστημα Διεύθυνσης Volvo περιορίζει σημαντικά τις κινήσεις του τιμονιού, οι οποίες υπό άλλες συνθήκες είναι απαραίτητες για διορθώσεις στις ανωμαλίες του δρόμου. Όχι μόνο διευκολύνει και κάνει πιο άνετο το χειρισμό του οχήματος από τον οδηγό αλλά και μακροπρόθεσμα καταπονεί λιγότερο τους μύες και τις αρθρώσεις.
Κατά την οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα σε κανονικούς δρόμους χάρη στο Δυναμικό Σύστημα Διεύθυνσης Volvo, η απαιτούμενη προσπάθεια για το στρίψιμο του τιμονιού περιορίζεται κατά περίπου 75 τοις εκατό. Κατά την οδήγηση σε ανώμαλους δρόμους, το τρεμούλιασμα του τιμονιού σχεδόν εξαλείφεται, καθώς μειώνεται κατά 95-100%. Σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων I-Shift, αυτό σημαίνει ότι περιορίζεται σημαντικά η πίεση που ασκείται στον οδηγό. Ο Jonas Nordquist είναι Product Features and Profitability Manager στη Volvo Trucks.

«Εάν αφήσουμε στην άκρη όλα όσα συμβαίνουν στον οδηγό εκτός του φορτηγού, τότε οι επαναλαμβανόμενες κινήσεις από τις ανωμαλίες του δρόμου και από το χειρισμό του τιμονιού και το μοχλό ταχυτήτων - οι λεγόμενοι «κραδασμοί του συνόλου του σώματος» - αποτελούν τη σοβαρότερη αιτία κακώσεων κατά τη διάρκεια της εργασίας. Οι δρόμοι σε καμία περίπτωση δεν είναι απόλυτα ομαλοί και το σώμα τραντάζεται κατά την κυκλοφορία. Έτσι προκαλούνται οι λεγόμενες κακώσεις λόγω επαναλαμβανόμενης καταπόνησης ή RSI. Πρόκειται για ένα μυϊκό τραυματισμό, όπως συμβαίνει π.χ. με τον ώμο όσων παίζουν τένις».

Αυτό ακριβώς συμβαίνει και όταν ένας οδηγός φορτηγού υποφέρει από πόνους στην πλάτη ή τον αυχένα: κάθεται ακίνητος ενώ ολόκληρο το σώμα του υφίσταται κατακόρυφες ταλαντώσεις. Ο οδηγός κρατά το τιμόνι ασκώντας ορισμένη δύναμη και όσο υψηλότερη είναι αυτή, τόσο μεγαλύτερος είναι ο κίνδυνος τραυματισμού.
Ο πόνος στην πλάτη του Henrik Gustafsson αποδείχθηκε ότι είναι ένας κλασικός τραυματισμός κατά τη διάρκεια της εργασίας. Όταν λοιπόν αποφάσισαν μαζί με τον πατέρα του την αγορά ενός νέου φορτηγού, η επιλογή ήταν σχεδόν αυτονόητη: ένα νέο Volvo FH με Δυναμικό Σύστημα Διεύθυνσης Volvo.

«Μέχρι τώρα κουραζόμουν αρκετά για να ελέγξω το φορτηγό σε μικρούς και με συνεχόμενες στροφές δρόμους. Με το Δυναμικό Σύστημα Διεύθυνσης Volvo το τιμόνι είναι σταθερό, ακόμα και όταν οδηγώ σε δρόμους με σαμαράκια και το φορτηγό δέχεται πλευρικές δυνάμεις οι οποίες συνήθως προκαλούν τραντάγματα στο τιμόνι. Τέτοια φαινόμενα αντιμετωπίζονται από το σύστημα και έτσι μπορώ να οδηγώ πιο ξεκούραστα. Σήμερα, η στάση του σώματος μου όταν οδηγώ είναι πολύ διαφορετική», λέει ο Henrik Gustafsson.
Πως λειτουργεί το Δυναμικό Σύστημα Διεύθυνσης VolvoΗ λειτουργία του Δυναμικού Συστήματος Διεύθυνσης στηρίζεται σε ένα συμβατικό υδραυλικό τιμόνι με ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο ηλεκτροκινητήρα ο οποίος είναι τοποθετημένος στο μηχανισμό του τιμονιού. Αυτός ο ηλεκτροκινητήρας συνεργάζεται με το υδραυλικό τιμόνι του φορτηγού και ρυθμίζεται χιλιάδες φορές από την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου. Στις χαμηλές ταχύτητες ο ηλεκτροκινητήρας προκαλεί ενίσχυση της δύναμης και σε υψηλότερες ταχύτητες, ο ηλεκτροκινητήρας ρυθμίζει αυτόματα το τιμόνι και απορροφά τις ανωμαλίες που διοχετεύονται μέσα από το τιμόνι και οφείλονται για παράδειγμα, από τους πλευρικούς ανέμους ή τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Στοιχεία – Driver ID
Η Έρευνα Volvo Trucks Driver ID πραγματοποιήθηκε το 2011 και το 2012 σε συνεργασία με 160 οδηγούς φορτηγών σε ολόκληρη την Ευρώπη. Περισσότεροι από τους μισούς συμμετέχοντες ανέφεραν ότι αντιμετώπιζαν προβλήματα με κακώσεις στην πλάτη, τους ώμους και τον αυχένα τους. Στη έρευνα αυτή, η πλειοψηφία όσων συμμετείχαν ήταν άνδρες που οδηγούσαν σε μεταφορές μεγάλων αποστάσεων.

Στοιχεία – Εργασιακή υγιεινή και ασφάλεια στον κλάδο των μεταφορώνΣύμφωνα με την έρευνα για την εργασιακή υγιεινή και ασφάλεια στον κλάδο των μεταφορών, η οποία πραγματοποιήθηκε το 2011 από τον OSHA, το 54% των γυναικών και το 37 % των ανδρών στον κλάδο των μεταφορών στην Ευρώπη υποφέρουν από μυοσκελετικά προβλήματα. Στους οδηγούς φορτηγών, αυτά τα προβλήματα συνήθως εντοπίζονται στην πλάτη, στους ώμους και στον αυχένα.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 43% όσων εργάζονται στις μεταφορές στη Γερμανία αναφέρουν πόνους στην περιοχή της μέσης. Τα προβλήματα της πλάτης, τα οποία συνήθως συνδέονται με τους μηχανικούς κραδασμούς, αποτελούν το συνηθέστερο τραυματισμό κατά την εργασία για τους εργαζομένους στις μεταφορές στο Βέλγιο. Από τις κακώσεις που προκλήθηκαν εξαιτίας της εργασίας μεταξύ 2000 και 2005 για τους εργαζομένους στις μεταφορές από την Ισπανία, το 90% ήσαν μυϊκές ή σκελετικές. Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας