Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2014

Στ. Αγγελούδης, ΟΛΘ: Ο ιδιώτης πρέπει να επενδύσει στα εμπορευματοκιβώτια

«Πρέπει κάποια στιγμή να καταλήξουμε στον συγκεκριμένο τρόπο της λεγόμενης ιδιωτικοποίησης και να τον συνδέσουμε με την ανάπτυξη», ανέφερε, από το  βήμα του Economist στη Θεσσαλονίκη, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης Στυλιανός Αγγελούδης, σημειώνοντας: «Ο ιδιώτης πρέπει να επενδύσει, να επενδύσει στα εμπορευματοκιβώτια και το πλεονέκτημα της Θεσσαλονίκης που είναι ο σιδηρόδρομος, να συνδεθεί άμεσα με αυτήν τη διαδικασία», σύμφωνα με το ΑΠΕ. 
Ο κ. Αγγελούδης υπογράμμισε ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα είναι έτοιμο από τον επόμενο μήνα να αρχίσει τη δρομολόγηση block trains: «Συνδέσεις υπήρχαν, αλλά θα ξεκινήσουμε πλέον δρομολόγια σε εβδομαδιαία βάση με τα Σκόπια, τον Απρίλη με τη Σόφια, και στο τρίτο και τέταρτο στάδιο θα πάμε Βελιγράδι και Κωνσταντινούπολη».
«Τα ανταγωνιστικά λιμάνια για μας είναι το Δυρράχιο και το Μπάρι, το Μπουργκάς, και εγώ πηγαίνω και λίγο παραπάνω, στο Κόπερ, γιατί θεωρώ ότι αντέχουμε σε αυτόν τον ανταγωνισμό», εκτίμησε ο κ. Αγγελούδης.

Ο ίδιος επισήμανε: «Εδώ και 3,5 χρόνια, μετά από μια καμπή, η οποία προήλθε με την απώλεια φορτίων από το 2008 και 2009, είμαστε ιδιαίτερα ευχαριστημένοι, διότι σε ό,τι αφορά τη διακίνηση του συμβατικού φορτίου είμαστε στα 3.615.000 τόνους το 2009 και έχουμε σταθεροποιηθεί στα 4.500.000 τόνους περίπου τα τελευταία 3 χρόνια [...].
Ξεκινήσαμε το 2009 από τα 4,5 εκατομμύρια, πήγαμε στα 6,5 περίπου το 2010 και το 2012 έχουμε μετά φόρων ένα αποτέλεσμα το οποίο ήταν κοντά στα 23 εκατομμύρια και επειδή θα ανακοινώσουμε την επόμενη εβδομάδα τα νέα μας στοιχεία μπορώ γενικά  να πω ότι θα κινηθούμε ακριβώς στα ίδια υψηλά περίπου επίπεδα [...] Η αξία της μετοχής της εταιρείας έχει παρουσιάσει όλα αυτά τα χρόνια αύξηση της τάξης του 112%».
Ι. Μπρας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου
Η επέκταση της αποβάθρας VI (εκτιμώμενος προϋπολογισμός 17 εκατ. ευρώ), το έργο της ανανέωσης μηχανολογικού εξοπλισμού (εκτιμώμενος προϋπολογισμός 10 εκατ. ευρώ) και το πρόγραμμα της βελτίωσης της εμπειρίας των πελατών (σε συνεργασία με την περιφέρεια Κρήτης) αποτελούν τα νέα projects στο λιμάνι του Ηρακλείου, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου Ιωάννη Μπρα, ο οποίος παρέθεσε ομιλία στο συνέδριο του Economist για την Ελληνική Προεδρία στη Θεσσαλονίκη.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Μπρας αναφέρθηκε στην καθημερινή σύνδεση του λιμανιού με τον Πειραιά (2 πλοία, χωρητικότητας 5000 ατόμων) και στην εβδομαδιαία σύνδεσή του με τα νησιά. Μίλησε δε για δράσεις ενίσχυσης της κρουαζιέρας μέσω αντίστοιχου προγράμματος επενδύσεων. 
Β. Διαμαντής, Πρόεδρος, Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας

«Η κίνηση του λιμένα έχει ανακάμψει σημαντικά σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, το έτος 2013 έκλεισε αισιόδοξα, με τις τιμές για τους επιβάτες εξωτερικού να παρουσιάζουν αύξηση της τάξης του 5,7% και για τους επιβάτες εσωτερικού το 11,28%», υπογράμμισε από το βήμα του Economist στη Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας Βασίλειος Διαμάντης.
Όπως είπε, ο Νέος Λιμένας Ηγουμενίτσας σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση του κλειστού αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας «έδωσαν στο λιμάνι το χαρακτήρα του ως έναν από τους πιο σημαντικούς συγκοινωνιακούς κόμβους της Δυτικής  Ελλάδας αλλά και των Βαλκανίων γενικότερα».
Ετησίως διακινούνται από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας 2,5 εκατομμύρια επιβάτες και περίπου 230.000 φορτηγά, από και προς λιμένες εσωτερικού και εξωτερικού. Κύριες συνδέσεις του λιμένα αποτελούν οι ιταλικοί λιμένες (Μπάρι, Πρίντεζι, Ανκόνα, Βενετία, Τεργέστη και Ραβέννα), καθώς και η νήσος της Κέρκυρας. Ο προϋπολογισμός για μια σειρά έργων στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας ανέρχεται στα  3.033.857,00 ευρώ. 
Κ. Μουτζούρης, πρώην Γενικός Γραμματέας Λιμένων Υ.Ν.Α.

Το πρόγραμμα της ΕΕ της τάξης των 26 δις τα οποία θα δαπανηθούν για τη βελτίωση των ευρωπαϊκών δικτύων, είναι η τελευταία ευκαιρία των ελληνικών υποδομών να έρθουν πιο κοντά στον σκληρό πυρήνα της Ευρώπης, εκτίμησε ο Καθηγητής του ΕΜΠ και πρώην Γενικός Γραμματέας Λιμένων Υ.Ν.Α Κώστας Μουτζούρης, συμμετέχοντας στο συνέδριο του Economist στη Θεσσαλονίκη. Ο ίδιος μίλησε για γραφειοκρατικές νομοθετικές αγκυλώσεις στον τομέα προσέλκυσης επενδύσεων.
Μεταξύ άλλων, σημείωσε ότι το Πολυτεχνείο της Αθήνας έχει καταγράψει στην Ελλάδα 1.150 λιμένες, σε πολλούς εκ των οποίων -όπως είπε- υπάρχουν πολλά να γίνουν σε τεχνικό επίπεδο. Ο ίδιος μίλησε για μεγάλα περιθώρια στον τομέα της κρουαζιέρας.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας