Τετάρτη 26 Μαρτίου 2014

Αίρεται ο περιορισμός στη χορήγηση αδειών για οχήματα μεικτού βάρους έως 4 τόνων

Απελευθερώνεται πλήρως η αγορά φορτηγών Δημοσίας Χρήσης. Με τις διατάξεις του Κεφαλαίου Ε΄ του νομοσχεδίου «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών, τηλεπικοινωνιών και δημοσίων έργων» του υπουργείου Μεταφορών ρυθμίζονται θέματα, σχετικά με τη χρήση και τον αποτελεσματικότερο έλεγχο των ΦΔΧ και την προστασία του κοινού από την αποθήκευση και μεταφορά επικινδύνων εμπορευμάτων (τα άρθρα για τις οδικές μεταφορές στο επισυναπτόμενο νομοσχέδιο, στις σελίδες 38-46).
Οι κυριότερες αλλαγές έχουν ως εξής:
-Με το σχέδιο διάταξης παρέχεται η δυνατότητα χορήγησης έως μιας άδειας κυκλοφορίας φορτηγού ιδιωτικής χρήσης σε ιδιώτες, για την εξυπηρέτηση των προσωπικών αναγκών τους, χωρίς τον έλεγχο συνδρομής των προϋποθέσεων σχετικά με την ύπαρξη μεταφορικού έργου που προβλέπονται στο ν.δ.49/1968 (Α' 294), όπως ισχύει και στο ισχύον κανονιστικό πλαίσιο.
-Καταργείται ο περιορισμός στη χορήγηση αριθμού αδειών για οχήματα μεικτού βάρους έως 4 τόνων σε εφημεριδοπώλες - πρακτορεία Τύπου και διαμεταφορείς για τη μεταφορά υλικών συσκευασίας. Ετσι, ενώ μέχρι σήμερα οι διαμεταφορείς είχαν δικαίωμα μίας άδειας για φορτηγάκι έως 4 τόνων, πλέον θα μπορούν να εκδίδουν όσες άδειες θέλουν
Με την προτεινόμενη ρύθμιση, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών σκοπείται η συμμόρφωση του βασικού νομοθετήματος 1959/91 για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές με τις κοινοτικές οδηγίες και κανονισμούς, οι οποίοι διακρίνουν τα οχήματα, ανάλογα με τη ΜΑΜΦΟ τους σε κάτω και άνω των 3,5 τόνων.
Η παρούσα διάταξη θέτει μεταβατικό στάδιο (δύο μήνες μετά τη δημοσίευση του νόμου) στοχεύοντας στην ομαλή προσαρμογή των περιφερειακών υπηρεσιών Μεταφορών και Επικοινωνιών, ιδίως στις περιπτώσεις ταξινόμησης φορτηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης που βρίσκονται σε εκκρεμότητα, όσον αφορά στην καταβολή της προβλεπόμενης εισφοράς ανάλογα με τη ΜΑΜΦΟ του φορτηγού αυτοκινήτου.
-Εξομοιώνονται οι παλιοί με τους νέους μεταφορείς ως προς την υποχρέωσή τους να διαθέτουν χώρους στάθμευσης των οχημάτων τους, προκειμένου να πάρουν άδεια ΔΧ. Εως τώρα οι παλαιοί μεταφορείς δεν είχαν τέτοια υποχρέωση.
-Παρέχεται η δυνατότητα μεταφοράς με τα IX φορτηγά ψυγεία και μη ευπαθών προϊόντων, εφόσον αυτά διαθέτουν τα απαραίτητα χωρίσματα και όχι ενιαίο αμάξωμα.
Αναλυτικά, τα άρθρα έχουν ως εξής:
Χορήγηση Φ.Ι.Χ. Αυτοκινήτων
1. Σε φυσικά πρόσωπα, που δεν ασκούν επιχείρηση ή επάγγελμα και έχουν την κατοικία τους στην Ελλάδα, μπορεί να χορηγείται έως μια άδεια κυκλοφορίας φορτηγού ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτου μεικτού βάρους κάτω των 3,5 τόνων με κλειστό ή ανοιχτό αμάξωμα μη ειδικοποιημένο, για την εξυπηρέτηση αποκλειστικά των προσωπικών τους αναγκών, απαγορευομένης της άμεσης ή έμμεσης μεταφοράς με είσπραξη κομίστρου και με καταβολή εισφοράς υπέρ του Δημοσίου που καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών.
2. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων καθορίζονται οι όροι, προϋποθέσεις και τα δικαιολογητικά για την χορήγηση αδειών κυκλοφορίας σύμφωνα με αυτό το άρθρο, οι καταχωρίσεις στην άδεια κυκλοφορίας και κάθε άλλο θέμα που είναι αναγκαίο για την εφαρμογή αυτής της διάταξης.
3. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις ρυμούλκησης οχημάτων κατηγορίας 01 με ΜΑΜΦΟ, η οποία δεν υπερβαίνει τα 750 kg καθώς και τροχόσπιτων ανεξαρτήτου ΜΑΜΦΟ.
Συμπληρωματικές Ρυθμίσεις για Φ.Ι.Χ. Αυτοκίνητα
1. Όπου στο ν. 1959/1991 (Α΄123) και σε κάθε άλλη σχετική διάταξη νόμου ή κανονιστική πράξη αναφέρεται ο όρος «μικτό βάρος» φορτηγού αυτοκινήτου, αυτός αντικαθίσταται από τη δημοσίευση του παρόντος με τον όρο «μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος» (ΜΑΜΦΟ).
2. Όπου στο ν. 1959/1991 και σε κάθε άλλη σχετική διάταξη νόμου ή κανονιστική πράξη διακρίνονται τα φορτηγά αυτοκίνητα, ανάλογα με τη μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) με τους όρους «κάτω των τεσσάρων χιλιάδων χιλιογράμμων» και «άνω των τεσσάρων χιλιάδων χιλιογράμμων», αυτοί αντικαθίστανται με τους όρους «κάτω των τρεισήμισι χιλιάδων χιλιογράμμων» και «άνω των τρεισήμισι χιλιάδων χιλιογράμμων.
Άδειες κυκλοφορίας φορτηγών οχημάτων που έχουν εκδοθεί πριν την ισχύ του παρόντος εξακολουθούν να ισχύουν. Σε περίπτωση αντικατάστασής τους, η διαφορά στην καταβαλλόμενη εισφορά για τυχόν προκύπτουσα διαφορά στη ΜΑΜΦΟ των οχημάτων δεν αναζητείται. Η ισχύς του παρόντος άρθρου αρχίζει δύο μήνες μετά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
3. Το εδάφιο β' της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του ν.δ. 49/1968 αντικαθίσταται ως εξής: 
«Στον όρο «φορτηγό αυτοκίνητο» περιλαμβάνεται το αυτοτελές όχημα, ο συρμός, το αρθρωτό όχημα, ως και το τρίτροχο και τετράκυκλο, του οποίου η μάζα κενού οχήματος είναι μικρότερη ή ίση των 500 kg, μη συμπεριλαμβανομένης της μάζας των συσσωρευτών των ηλεκτρικών οχημάτων, των οποίων η μέγιστη καθαρή ισχύς του κινητήρα δεν υπερβαίνει τα 15 kW στην περίπτωση οχημάτων για τη μεταφορά εμπορευμάτων.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας