Τετάρτη 9 Απριλίου 2014

Υποχρεωτική φορολόγηση; Δεν θα πάρουμε, απαντούν οι Έλληνες εφοπλιστές

Συνεχίζεται αμείωτη η διαμάχη μεταξύ των Ελλήνων εφοπλιστών και του υπουργείου Οικονομικών, σχετικά με το καθεστώς φορολόγησής τους.
Του Φώτη Φωτεινού
Πριν από λίγο καιρό, το υπουργείο Οικονομικών, με σχέδιο νόμου, μετέτρεψε την εθελοντική συνεισφορά των Ελλήνων εφοπλιστών σε υποχρεωτική.
Συγκεκριμένα, στο άρθρο 14 του νομοσχεδίου για το φόρο ακινήτων, αναφέρεται ότι το δημόσιο θα εισπράξει για τα επόμενα τρία έτη 90 - 100 εκατ. ευρώ ετησίως, επιπλέον των ποσών που θα εισπραχθούν από τους φόρους πλοίων, με ελληνική και ξένη σημαία, βάση του ν. 27/1975.
Στην τριετία, μετά και την ψήφιση της παραπάνω παροχής, υπολογίζεται ότι τα έσοδα από φόρους των πλοιοκτητριών και διαχειριστικών εταιρειών πρόκειται να ανέλθουν στο ποσό των 500 εκατ. ευρώ.
Οι εφοπλιστές αντέδρασαν, όχι μόνο επειδή η εθελοντική εισφορά έγινε υποχρεωτική, αλλά για το γεγονός ότι, ενώ είχαν συμφωνήσει με το Μέγαρο Μαξίμου για επιχορήγηση 140 εκατ. ευρώ ετησίως, το ποσό αυτό αυξήθηκε σημαντικά.
Τώρα, οι εφοπλιστές δεν… τηρούν το νόμο!
Οι εφοπλιστές εμμένουν στη διαφωνία τους και δεν… τηρούν στο νόμο, δηλαδή δεν δίνουν cent παραπάνω στο υπουργείο Οικονομικών.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και διευθύνων σύμβουλος της Laskaridis Shipping, Πάνος Λασκαρίδης, σε ημερίδα για τη ναυτιλία, «ελπίζω να μην διαρραγεί ο δεσμός της ναυτιλίας με την ελληνική πολιτεία, λόγω αψυχολόγητων ενεργειών, όπως οι πρόσφατες του υπουργείου Οικονομικών».
Στην εισήγησή του, ο Πάνος Λασκαρίδης έδωσε επιγραμματικά μια ακτινογραφία του τι αποτελεί σήμερα η ελληνική ναυτιλία: 3.850 ελληνόκτητα πλοία, (τα 825 με ελληνική σημαία), που καλύπτουν το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας ξηρού και υγρού φορτίου και το 46% της ευρωπαϊκής ναυτιλίας.
"Η ελληνική ναυτιλία παραμένει πρώτη στον κόσμο. Θυμάστε άλλον τομέα στον οποίο η Ελλάδα να μπορεί να πει το ίδιο; 750 εταιρείες λειτουργούν στον Πειραιά, το 70% με οικογενειακές δομές, το 30% εισηγμένες σε (αμερικανικά κυρίως) χρηματιστήρια.
Πρόκειται για στόλο σύγχρονο, κατά μέσο όρο ηλικίας 9,5 ετών έναντι, μέσου όρου, 12 ετών διεθνώς», επισήμανε ο κ. Λασκαρίδης, ο οποίος υπογράμμισε ότι για τα επόμενα χρόνια δεν απειλείται η πρωτιά της Ελλάδας, ακόμα και από τους Κινέζους.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας