Τετάρτη 11 Μαρτίου 2015

Ο «καταρρέων» ναυτιλιακός κλάδος πλήττει την ανταγωνιστικότητα της Eλλάδας

Τη βαρύτητα που έχει η ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία στην ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας περιγράφει δημοσίευμα της Wall Street Journal, το οποίο εστιάζει στο πόσο εξαρτώμενες είναι οι ελληνικές εξαγωγές από την πορεία του ναυτιλιακού κλάδου.
Όπως αναφέρει η αμερικανική εφημερίδα και αναδημοσιεύει το in.gr, ένα από τα αξιοσημείωτα γεγονότα της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα είναι ότι μετά από συρρίκνωση κατά 25% της συνολικής οικονομίας, τη βουτιά στην εγχώρια κατανάλωση και την απότομη μείωση των εισαγωγών, η Ελλάδα εξακολουθεί να εξάγει λιγότερα από ό, τι εισάγει και ότι το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών εξακολουθεί να είναι αρνητικό (σ.σ το 2013 και το 2014 ήταν θετικό).
«Αυτό σημαίνει ότι ουσιαστικά η ελληνική οικονομία εξακολουθεί να καταναλώνει περισσότερα από όσα κερδίζει. Χωρίς ένα μεγάλο πλεόνασμα τρεχουσών συναλλαγών, η ελληνική κυβέρνηση και οι ελληνικές επιχειρήσεις θα έχουν μεγάλα προβλήματα αποπληρωμή του χρέους προς τους πιστωτές σε ολόκληρη την ευρωζώνη και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο», αναφέρει η Wall Street Journal.
Η εφημερίδα υπογραμμίζει πως το έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών της Ελλάδας το 2008 ήταν στο 16,5% του ΑΕΠ και η χώρα χωρίς να έχει τη δυνατότητα υποτίμησης του νομίσματος της εντός της ευρωζώνης, μειώνει το έλλειμμα αυτό μέσω «μιας μακράς και εξαντλητικής διαδικασίας» περικοπών σε μισθούς και τιμές.
Όπως τονίζεται αν και οι μισθοί σε όλη την ελληνική οικονομία έχουν μειωθεί κατά πολύ,  η επίδοση της Ελλάδας στον τομέα των εξαγωγών αγαθών και υπηρεσιών είναι μεταξύ των πιο αδύναμων στην ευρωζώνη κατά τα τελευταία επτά χρόνια. Αυτό κατά την Wall Street Journal οφείλεται στη βαρύτητα της μεγάλης ναυτιλιακής βιομηχανίας της Ελλάδας στις εξαγωγές.
Όπως υποστηρίζεται μετά το 2008 η οικονομική κρίση και το πλεόνασμα των νέων πλοίων έπληξαν την ναυτιλιακή αγορά προκαλώντας κατάρρευση στη ναυλαγορά. «Οι τιμές δεν έχουν πραγματικά ανακτηθεί καθόλου από τότε», σημειώνει το δημοσίευμα.
Στη βάση αυτή ο συντάκτης του άρθρου σημειώνει πως οι ελληνικές εξαγωγές μεταφορών όπως καταγράφονται στο ισοζύγιο υπηρεσιών μειώθηκαν από 19 δισ. ευρώ το 2008 σε 12 δισ. ευρώ το 2013, λόγω της κατάρρευσης της ναυλαγοράς.
Επίσης, μια ένδειξη του πόσο παράδοξη ήταν η ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας το 2008: Ακόμα και με τα ποσοστά της ναυτιλίας σε επίπεδα ρεκόρ, το έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών της ήταν σχεδόν 17% του ΑΕΠ», σημειώνει η Wall Street Journal.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας