Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2014

Αρχές του 2016 η Ολυμπία Οδός. Ολοκληρώθηκε το 60% στο Κόρινθος-Πάτρα

Αρχές του 2016 εκτιμάται η ολοκλήρωση των έργων της Ολυμπίας Οδού, δηλαδή του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα.
Του Φώτη Φωτεινού
Σύμφωνα με στελέχη της κοινοπραξίας που κατασκευάζει τον οδικό άξονα, η Ολυμπία Οδός είναι το μοναδικό έργο που κατασκευάζεται σε παράλληλες συνθήκες κυκλοφορίας στο 85% του δρόμου, καθιστώντας το το δυσκολότερο που γίνεται, την περίοδο αυτή, στη χώρα.
Σήμερα, οι εργασίες κατασκευής στο τμήμα Κόρινθος - Πάτρα είναι σε πλήρη εξέλιξη και η συνολική πρόοδος των εργασιών, στα τέλη Νοεμβρίου 2014, έχει φτάσει το 60%. Πάνω από 20 εργοταξιακές ζώνες εκτείνονται σε μήκος 120 χιλιομέτρων και συγκεκριμένα από τον Ανισόπεδο Κόμβο της Αρχαίας Κορίνθου, μέχρι την Περιμετρική της Πάτρας.
Την περίοδο αυτή κατασκευάζονται πάνω από 16 χλμ. σηράγγων από την Κόρινθο, έως την Πάτρα. Οι βασικότεροι γεωλογικοί σχηματισμοί, μέσα από τους οποίους διέρχονται οι σήραγγες είναι μάργες, χαλαρά κροκαλοπαγή, χαλαροί ψαμμίτες και ασβεστόλιθοι. Η διάνοιξη των σηράγγων, παρά τις δυσκολίες, προχώρησε ικανοποιητικά και σήμερα, η φάση κατασκευής είναι κατά 83% ολοκληρωμένη.  
Η μεγαλύτερη σήραγγα του αυτοκινητόδρομου είναι στην περιοχή της Παναγοπούλας και έχει μήκος 4.033 χλμ. Μάλιστα, χθες πραγματοποιήθηκε και η διάνοιξη, παρουσία υψηλόβαθμών στελεχών της Ολυμπίας Οδού, τοπικών παραγόντων και του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Απόστολου Κατσιφάρα.   
Όπως αναφέρουν στελέχη της Ολυμπίας Οδού, οι πρωτογενώς εργαζόμενοι στα εργοτάξια του δρόμου αγγίζουν τους 2.200, ενώ σημαντική είναι η τόνωση των τοπικών οικονομιών από τον έμμεσα απασχολούμενο πληθυσμό (τοπικοί προμηθευτές, προσωπικό μικρών υπεργολάβων και άλλες επιχειρήσεις).
Πηγές χρηματοδότησης: Το 23% από τα διόδια
Το συνολικό κόστος κατασκευής του έργου ανέρχεται σε 1,487 δις. ευρώ και χρηματοδοτείται από ένα συνδυασμό ιδιωτικών κεφαλαίων (τραπεζικά δάνεια και ίδια κεφάλαια), ευρωπαϊκών κονδυλίων, τη συμβολή των χρηστών και το ελληνικό Δημόσιο.
Συγκεκριμένα, κατά την περίοδο κατασκευής, το έργο χρηματοδοτείται κατά 38% από ιδιωτικά κεφάλαια (29% τραπεζικά δάνεια - 9% ίδια κεφάλαια), 33% από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, 23% από τη συμβολή των χρηστών και 6% από το ελληνικό Δημόσιο.
Για τα διόδια, ανά καιρούς, εκδηλώνονται αντιδράσεις φορέων και χρηστών, με το επιχείρημα ότι «δεν θα πρέπει να πληρώνονται διόδια για ένα έργο που είναι υπό κατασκευή». Από την Ολυμπία Οδό ανταπαντούν ότι «αυτό το μοντέλο επιλέχθηκε για την κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων».    
Ο άξονας Ελευσίνα – Κόρινθος - Πάτρα συγκεντρώνει εγχώριες και ξένες εταιρείες, ήτοι την Άκτωρ Παραχωρήσεις (17%), τη ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ (17%), την J&P Άβαξ (17%), την Αθηνά (2,1%), τη γαλλική Vinci Concessions (29,9%) και τη γερμανική Hochtief PPP Solutions (17%).
Πιο κοντά η Πάτρα στην Αθήνα έως 20 λεπτά
Όπως αναφέρουν στελέχη της Ολυμπίας Οδού, από την άνοιξη του 2015 θα παραδίδονται στην κυκλοφορία τμήματα μονού κλάδου (δηλαδή η άλλη πλευρά θα κατασκευάζεται), ενώ το μεγαλύτερο μέρος του άξονα θα δοθεί στην κυκλοφορία στα τέλη του 2015.
Ουσιαστικά, ο νέος αυτοκινητόδρομος, συνολικού μήκους 200 χιλιομέτρων, θα συρρικνώσει την απόσταση Αθήνα - Πάτρα κατά 15 - 20 λεπτά, ενώ η διαδρομή Κόρινθος -Πάτρα υπολογίζεται ότι θα διανύεται σε περίπου μιάμιση ώρα. Επίσης, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, ο κόμβος Ρίου θα παραδοθεί στην κυκλοφορία μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2016.
Σήμερα λειτουργούν 7 σταθμοί διοδίων, θα προστεθεί ακόμα 1, ενώ κάποιοι σταθμοί θα μετακινηθούν σε κοντινή απόσταση. Η ημερήσια κυκλοφορία στην Αθηνών – Κορίνθου υπολογίζεται στις 20.000 οχήματα και στην Κορίνθου – Πατρών στις 6.000 – 6.500. Το 2014, η κυκλοφορία κυμαίνεται περίπου στα ίδια επίπεδα με πέρσι.  
Μείωση στα τροχαία
Σύμφωνα με την Ολυμπία Οδό, ο συνολικός αριθμός θανατηφόρων ατυχημάτων και των θυμάτων μειώθηκε περίπου κατά 80% στο σύνολο του άξονα Ελευσίνας - Κορίνθου – Πατρών (λόγω των μέτρων οδικής ασφάλειας που έχουν ληφθεί).
Ειδικά, στο τμήμα Κόρινθος- Πάτρα, όπου η κατασκευή της Ολυμπίας Οδού πραγματοποιείται με παράλληλες συνθήκες κυκλοφορίας,  ο συνολικός αριθμός των θανατηφόρων ατυχημάτων και ο αριθμός των θυμάτων μειώθηκε κατά 90% περίπου.
Από την άλλη πλευρά, δεν είναι λίγοι εκείνοι που επισημαίνουν ότι «η μείωση στα τροχαία οφείλεται στο γεγονός ότι, σε πολλά τμήματα, η κυκλοφορία γίνεται αναγκαστικά σε 1 λωρίδα, με μικρές ταχύτητες»

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/aftokinitodromoi/item/9811-arxes-tou-2016-i-olympia-odos-oloklirothike-to-60-sto-korinthos-patra.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας