Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2016

Ζημιές 1 δις. δολ. για τις ναυτιλιακές εταιρείες ξηρού χύδην φορτίου

Ζημιές που αναμένεται να ξεπεράσουν το 1 δισεκατομμύριο δολάρια θα καταγράψουν, για τη χρήση του 2015, οι εισηγμένες στα διεθνή χρηματιστήρια ναυτιλιακές εταιρείες ξηρού χύδην φορτίου, σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές, όπως μετέδωσε η «Ναυτεμπορική».
Η κατάρρευση των ναύλων στη διάρκεια του 2015, αλλά και των αρχών του 2016, που τον τελευταίο μήνα κυμαίνονται στα επίπεδα των 2.600-3.000 δολ. την ημέρα, ανάλογα με τον τύπο των πλοίων, προκαλεί μεγάλες ζημιές, δεδομένου ότι το λειτουργικό κόστος των πλοίων κυμαίνεται από 5.000 δολάρια έως 6.500 δολάρια την ημέρα.
Η κατάσταση αυτή που έχει καταγραφεί ήδη στα αποτελέσματα εννεαμήνου του 2015 των περισσότερων ναυτιλιακών εταιρειών με πλοία ξηρού χύδην φορτίου θα αποτυπωθεί ακόμη πιο έντονα στο σύνολο της χρήσης.
Στα διεθνή χρηματιστήρια
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της εταιρείας συμβούλων FactSet, που επικαλείται το Tradewinds, οι ζημιές για τις μεγαλύτερες εισηγμένες στα χρηματιστήρια, τόσο της Νέας Υόρκης, όσο και του Οσλο και του Χονγκ Κονγκ ναυτιλιακών εταιρειών ξηρού χύδην φορτίου θα ξεπεράσουν το 1,1 δισεκατομμύριο δολάρια.

Οι παραπάνω εκτιμήσεις μπορεί να βελτιωθούν με βάση τα προσαρμοσμένα αποτελέσματα, εκτιμά μία άλλη εταιρεία συμβούλων, η Arctic Securities. Ωστόσο και πάλι οι ζημιές των εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών θα φθάσουν τα 600 εκατ. δολ.
Μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες όπως οι Golden Ocean, Scorpio Bulkers, Star Bulk Carriers, Norden και Navios Maritime Holdings θα ανακοινώσουν, για το 2015, ζημιές ύψους άνω των 100 εκατομμυρίων δολαρίων η καθεμία, σύμφωνα με το Tradewinds. Ηδη η Golden Ocean ανακοίνωσε ζημιές ύψους 221 εκατομμυρίων δολαρίων.
Για το 2016 αναμένεται μία πολύ μικρή βελτίωση, σύμφωνα με τον ίδιο οίκο αναλύσεων, καθώς οι αλλαγές στην αγορά δεν θα είναι δραματικές από την πλευρά της ζήτησης φορτίων, λόγω των εξελίξεων στη διεθνή οικονομία, η οποία για τα επόμενα 3 χρόνια περίπου αναμένεται να είναι εγκλωβισμένη σε χαμηλούς ρυθμούς ανάπτυξης.
Χαμηλή ζήτηση το 2016
Ενας άλλος παράγοντας, θεμελιώδες στοιχείο που έχει πιέσει τη ναυλαγορά, είναι η ζήτηση η οποία εξαρτάται από την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας και εμπορίου, πορεία η οποία τουλάχιστον για το 2016 θα κινηθεί σε χαμηλά επίπεδα µε τις προοπτικές να προμηνύονται αρνητικές.
Ηδη, σύμφωνα με το Reuters, οι εισαγωγές άνθρακα από την Κίναμειώθηκαν 8% από την αρχή του έτους στους 152,1 εκατ. τόνους.
Επίσης, οι μηνιαίες εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από 96,27 εκατ. τόνους τον περασμένο Δεκέμβριο μειώθηκαν κατά 14,6% τον Ιανουάριο φέτος, στους 82,19 εκατ. τόνους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας