Πέμπτη 27 Μαρτίου 2014

Ακτοπλόοι προς ΥΝΑ: «Ή αλλάζουμε ή βουλιάζουμε». Τα αιτήματα του κλάδου

Του Φώτη Φωτεινού
Μπαράζ αιτημάτων από τους ακτοπλόους: Μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια, αναμόρφωση των άγονων γραμμών, απελευθέρωση της σύνθεσης των πληρωμάτων, άρση των υποχρεωτικών εκπτώσεων υπέρ πληθυσμιακών ομάδων και επιδότηση του κόστους καυσίμων συγκαταλέγονται, μεταξύ των αιτημάτων που διατυπώνει, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.
Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Μιχάλης Σακέλλης, στην ημερίδα “Κρίσιμες ώρες για την Ακτοπλοΐα και τις συγκοινωνίες των ελληνικών νησιών”, αναφέρθηκε εκτενώς στα ανωτέρω αιτήματα, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στις αρνητικές συνέπειες από τη μείωση του μεταφορικού έργου.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον κ. Σακέλλη, το 2013 διακινήθηκαν περίπου 13 εκατ. επιβάτες, έναντι 14,8 εκατ. το 2012. Παράλληλα, οι εισηγμένες εταιρείες ήταν και το 2013 ζημιογόνες, με τις συνολικές ζημιές του κλάδου, της περιόδου 2009-2013, να πλησιάσουν το 1 δις.
“Πέρσι δύο παραδοσιακές ακτοπλοϊκές εταιρείες ανέστειλαν την λειτουργία τους, οι γραμμές Πειραιάς - Ρέθυμνο και Πάτρα – Σάμη - Ιθάκη διακόπηκαν, ενώ αντιμετωπίζονται προβλήματα στην εξυπηρέτηση των γραμμών Β. Αιγαίου, αλλά και στην γραμμή Ικαρίας – Σάμου”, σημείωσε ο πρόεδρος των ακτοπλόων, συνοψίζοντας τα αιτήματα του κλάδου στα ακόλουθα:

-Οι συντελεστές ΦΠΑ μειώθηκαν σε τρεις περιπτώσεις: στα νησιά, στις ξενοδοχειακές μονάδες και στην εστίαση. Ωστόσο, “ξεχάστηκε” η ακτοπλοΐα, παρά το γεγονός ότι, χωρίς την ακτοπλοία, καμία τουριστική δραστηριότητα δεν μπορεί να αναπτυχθεί στα νησιά.
Στο ζήτημα του ΦΠΑ, τα συγκριτικά στοιχεία είναι συντριπτικά: στα εισιτήρια των επιβατών η Ελλάδα επιβάλλει ΦΠΑ 13%, όταν η Ισπανία έχει 8%, η Πορτογαλία 6%, η Ιταλία 10%, η Σουηδία 6% και η Γαλλία μόλις 5,5%. Στα οχήματα, όπου η Ελλάδα έχει συντελεστή ΦΠΑ 23%, η Ισπανία έχει 8%, η Ιταλία το ίδιο και η Σουηδία 6%.
Ιδιαίτερα δε, σε ότι αφορά τον ΦΠΑ των οχημάτων, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΕΝ, η απόφαση του ΝΣΚ 341/98 χαρακτηρίζει τη μεταφορά των ΙΧ αυτοκινήτων ως βοηθητική υπηρεσία της μεταφοράς προσώπων, συνεπώς πρέπει να εφαρμόζεται ο ίδιος συντελεστής ΦΠΑ, δηλαδή 13% και όχι 23%.
-Εκτός από την μείωση του ΦΠΑ, οι ακτοπλοίοι ζητούν την κατάργηση των υποχρεωτικών εκπτώσεων, τη κατάργηση των ΠΔ που αφορά το ΗΚΣΘΕΑ, τις συνθέσεις των πληρωμάτων, την αναδιοργάνωση των δρομολογίων “Δημόσιας Υπηρεσίας” και τη δημιουργία κοινού ταμείου με τις αερομεταφορές για την εξυπηρέτηση των μικρών νησιών.
-Αναγκαία η επιδότηση της τιμής των καυσίμων, όταν ξεπερνούν κάποιο επίπεδο. Με τον τρόπο αυτό, όπως υποστηρίζει ο ΣΕΕΝ, θα ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα των θαλάσσιων μεταφορών και θα αυξηθεί το μεταφορικό έργο.
-Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ο ΣΕΕΝ υπογραμμίζει ότι δεν έχουμε καταφέρει ως κράτος να τονίσουμε την νησιωτικότητα και την ανάγκη διαφορετικής αντιμετώπισης των κρατών μελών της ΕΕ που έχουν νησιωτικό χαρακτήρα. Για παράδειγμα, στις γραμμές της Αδριατικής επιδοτούνται από τα κράτη μέλη οι εργοδοτικές εισφορές των πλοίων με ευρωπαϊκή σημαία, ενώ δεν συμβαίνει το ίδιο και στα ελληνικά πλοία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας